آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری با مدیریت شهری قم در رفع علمی مشکلات
آمادگی جهاد دانشگاهی برای همکاری با مدیریت شهری قم در رفع علمی مشکلات
حیدری رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم گفت: جهاد دانشگاهی یک نهاد غیردولتی بوده و وابستگی بودجه‌ای به دولت ندارد، این واحد دانشگاهی نسبت به رفع خلاهای مدیریتی در سطح شهر و استان قم توانایی و آمادگی ورود علمی دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمد حیدری در سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری این شورا، با بیان اینکه آموزش و مهارت‌آموزی از رسالت‌های مهم جهاد دانشگاهی قم است، اظهار داشت: جهاد دانشگاهی با وجود اینکه یک نهاد غیردولتی بوده و وابستگی بودجه‌ای به دولت ندارد، اما در مباحث پژوهشی، اشتغال آفرینی و تحقق شعار سال یک شبکه موفق در ورود علمی به تمام مباحث موردنیاز کشور است.

وی با تأکید بر اینکه جهاد دانشگاهی نسبت به رفع خلاهای مدیریتی در سطح شهر و استان قم توانایی و آمادگی ورود علمی دارد، یادآور شد: سلول‌های بنیادی یکی از علوم هایتکی بوده که با هدف درمان ناباوری جهاد دانشگاهی قم ورودی جدی به آن کرده است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم تصریح کرد: هم‌اکنون ۴۰ درصد بیماران مراکز ناباوری قم غیربومی و ۱۶ درصد نیز غیرایرانی بوده که بخشی از آن‌ها را بیماران کشورهای اروپایی تشکیل می‌دهند.

وی با بیان اینکه موفقیت درمان ناباوری در قم از متوسط ۳۵ درصدی در سطح جهان بالاتر است، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون تمام تکنیک و خدمات باوری جهانی در قم در حال انجام است و مراکز درمان ناباروری قم در مساله سلول‌های بنیادی خودکفا و  نقش پیشرانی دارد.

حیدری ابراز کرد: هم‌اکنون جهاد دانشگاهی قم به حدی از پیشرفت در مساله درمان ناباروری رسیده که قادر است جنسیت نوزاد و سلامت آن را به‌صورت ۱۰۰ در صدی تضمین کند.

وی با تأکید بر اینکه سلول درمانی در آینده جایگزین روش‌های کنونی و پرخطر درمانی خواهد شد، گفت: ایران هم‌اکنون جزء ده کشور نخست دنیا در مساله سلول درمانی و اقبال به آن است.

رییس جهاد دانشگاهی واحد استان قم با بیان اینکه ورود به بیماری‌های دیواره رحم برای درمان‌بخش مهمی از نازایی زنان، عنوان کرد: جهاد دانشگاهی قم همچنین در درمان برخی بیماری‌ها که به علت شرم و حیای مردم با وجود درد و مشکلات زیاد آن کمتر مطرح می‌شود، ورود جدی کرده است.

وی خاطرنشان کرد: با تصویب مجلس شورای اسلامی ۸۰ میلیارد تومان برای تشکیل شبکه ملی درمان سرطان و ۲ هزار میلیارد تومان نیز برای مراکز تحقیقاتی و جهاد دانشگاهی در سال جاری اختصاص‌یافته که جذب آن‌ها نیازمند همراهی نهادهای تصمیم‌ساز استانی و شهری در ایجاد مراکز موردنیاز است.