شوراها؛ نشانگر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
شوراها؛ نشانگر عمق تفکر مردم‌سالاری دینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است
نهاد شورا زمینه‌ساز ترقی، تعالی و شکوفایی و نشانه حاکمیت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تشکیل شوراهای اسلامی به برکت خون پاک شهیدان این مرز و بوم، در مسیر خدمت رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم و موجب توفیقات روز افزون ایران اسلامی می‌گردد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهرمقدس قم، شورای اسلامی شهر مقدس قم به مناسبت روز نهم اردیبهشت ماه، روز گرامیداشت شوراها پیامی صادر کرد.

متن پیام به شرح زیر است:

بِسْمِ ٱللَّهِ ٱلرَّحْمَنِ ٱلرَّحِیمِ
وَ الَّذینَ اسْتَجابُوا لِرَبِّهِمْ وَ أَقامُوا الصَّلاهَ وَ أَمْرُهُمْ شُوری‏ بَیْنَهُمْ وَ مِمّا رَزَقْناهُمْ یُنْفِقُونَ.
و آنان که امر خدایشان را اجابت کردند و نماز به پا داشتند و کارشان را به مشورت یکدیگر انجام می‌دهند و از آنچه روزی آنها کردیم انفاق می‌کنند. (آیه ۳۸ سوره شوری)
مطابق آیه ۳۸ سوره شوری، قرآن کریم برای اداره دولت اسلامی، مشارکت مردم در اداره امورجامعه و شوراها را مورد تاکید قرار داده است، به طوری که شورا ستون فقرات نظام سیاسی اسلام محسوب می‌شود.
شکل گیری نهاد شوراهای اسلامی در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی(ره) در نهم اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۵۹، نشان دهنده تعمیق مردم سالاری دینی در جامعه و عینیت بخشیدن به فرآیند واگذاری امور به مردم است.
تردیدی نیست که نهاد شورا زمینه‌ساز ترقی، تعالی و شکوفایی روستاها و شهرها و نشانه حاکمیت مردم در نظام مقدس جمهوری اسلامی بوده و تشکیل شوراهای اسلامی به برکت خون پاک شهیدان این مرز و بوم، در مسیر خدمت رسانی هر چه بهتر به آحاد مردم و موجب توفیقات روز افزون ایران اسلامی می‌گردد.
اعضای شورای اسلامی شهر مقدس قم، شکر گزار توفیق خدمتی هستند که به سبب همدلی و وفاق در قالب یک خدمت گروهی و منسجم، موجب شد گردش چرخ توسعه و آبادانی شهرکریمه اهل بیت(س) سرعت بیشتری بگیرد و گام های استواری در راستای خدمت به مردم شریف و ولایت مدار قم برداشته شود.