اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان گره‌گشای بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی قم
اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان گره‌گشای بافت ناکارآمد و سکونتگاه‌های غیررسمی قم
مهندس امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: برای اینکه ساماندهی بافت های فرسوده و خانه‌های در حریم دکل برق وارد مرحله اجرا شود، لازم است تا امکان بهره‌گیری از ظرفیت اراضی 32 و 48 هکتاری پردیسان در اختیار مجموعه مدیریت استان و شهرداری قرار بگیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در نشست خبری به مناسب روز شوراها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به مبحث بافت فرسوده شهری، اظهار داشت: بخشی از مساله بافت فرسوده قم در حوزه ملی در حال پیگیری بوده و در این زمینه دولت تسهیلات ۶۰۰ میلیونی تومانی جهت بازآفرینی این بافت ها پیش‌بینی کرده است.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: برای بازآفرینی و ساماندهی بافت‌های فرسوده و خانه‌های در حریم دکل برق، طی سال‌های اخیر اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان در نظر گرفته‌شده که با برخی مقاومت‌ها هنوز به مرحله اجرا نرسیده است.

وی با تأکید بر بافت ناکارآمد بافت‌های فرسوده، خانه‌های در حریم دکل برق و پیرامون ریل‌های راه‌آهن یادآور شد: ساکنان این مناطق از بسیاری از خدمات عمومی، تجاری، رفاهی و تفریحی محروم و در معرض آسیب‌های زیادی قرار دارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: برای اینکه ساماندهی بافت‌های فرسوده و خانه‌های در حریم دکل برق وارد مرحله اجرا شود، لازم است تا امکان بهره‌گیری از ظرفیت اراضی ۳۲ و ۴۸ هکتاری پردیسان در اختیار مجموعه مدیریت استان و شهرداری قرار بگیرد.