تدوین نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی در شورای شهر قم/راه‌اندازی خانه موزه هیئات و مراجع
تدوین نظام مسائل فرهنگی و اجتماعی در شورای شهر قم/راه‌اندازی خانه موزه هیئات و مراجع
دکتر ملایی رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم گفت: در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم با هدف شناسایی و کاهش انواع آسیب‌ها، نظام مسائل این مباحث در سطوح مختلف تعریف و تدوین‌شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی امروز در نشست خبری به مناسب روز شوراها که در سالن جلسات شورای اسلامی شهر قم برگزار شد، با اشاره به نقش مدیریت شهری در کاهش آسیب‌های اجتماعی، اظهار داشت: آسیب اجتماعی رفتاری بوده که برخلاف ارزش‌ها و هنجارهای یک جامعه در حال اتفاق افتادن است و در دوره ششم شورای اسلامی شهر قم با هدف شناسایی و کاهش انواع آسیب‌ها، نظام مسائل این مباحث را در سطوح مختلف تعریف و تدوین کرده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم اضافه کرد: یکی از سطوح و ویژگی‌های مهم نظام مسائل آسیب‌های اجتماعی در شورای شهر قم، تعریف و شناسایی آسیب‌های اجتماعی در سطح شهر قم بوده است که برخی از این آسیب‌ها مانند مساله عفاف و حجاب متفاوت از شهرهای دیگر است.

وی با بیان اینکه دو سوم جمعیت شهر قم را افرادی تشکیل می‌دهند که بعدها در این شهر ساکن شده‌اند، خاطرنشان کرد: به دلیل تشتت فرهنگی متنوع در قم، لازم است تا نسبت به اصل هویت و تعلق‌خاطر به شهر مقدس قم برنامه‌ریزی شود.

ملایی یادآور شد: برای کاهش و مدیریت آسیب‌های اجتماعی مباحثی مانند پیوست نگاری فرهنگی و اجتماعی در تمام پروژه‌های عمرانی، توسعه و تقویت خانه موزه‌ها و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در دستور کار شورای شهر قم قرار دارد.

وی اذعان کرد: احداث خانه موزه هیئات، خانه موزه مراجع و خانه موزه شهدا از اقدامات شاخص شورای اسلامی شهر و شهرداری قم در ارتقای مباحث فرهنگی در شهر قم است.