ضرورت اصلاح برخی آرای ماده ۱۰۰ در قم
ضرورت اصلاح برخی آرای ماده ۱۰۰ در قم
دکتر سبحانی رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به حجم بالای پرونده‌های ورودی به کمیسیون ماده 100، گفت: اعضای این کمیسیون باید اشراف کاملی از وضعیت هر پروژه در صدور رأی داشته باشند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در سی و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در سالن جلسات این شورا برگزار شد، با اشاره به اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا(غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰، اظهار داشت: اصلاح برخی پرونده‌های ورودی در این آرا، ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه هرکدام از اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ در حکم یک قاضی در صدور رأی هستند ابراز کرد: لازم است تا تمام اعضای این کمیسیون نسبت به صدور آرای منطبق با واقع برای کاهش مراجعات شهروندان نسبت به آرای صادره اشراف داشته باشند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری، تصریح کرد: در تمام صلح‌نامه‌های این چینی باید اصل امانت‌داری در صرف اعتبارات عمومی مورد توجه باشد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم نیز با تأکید بر اصلاح شیوه‌نامه تعیین تکلیف ساختمان‌های دارای رأی قطعی قلع بنا(غیرقابل اجرا) صادره از کمیسیون ماده ۱۰۰، اذعان کرد: هم‌اکنون حدود ۱۰۰۰ پرونده در این زمینه وجود دارد که بررسی هر کدام از آن‌ها به‌تنهایی زمان زیادی از مجموعه مدیریت شهری قم خواهد گرفت.

مصطفی ملایی نیز در بخش دیگری از این جلسه با اشاره به اخذ مجوز پرداخت مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره‌برداری مجتمع رفاهی یاسین در منطقه یک بابت تملک اعیانی مجموعه مذکور و انتقال سند آن به سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهری، ادامه داد: طبق قانون وقتی دوره بهره‌برداری به پایان می‌رسد، اعیانی به شهرداری قم واگذار می‌شود.