یکی از مسائل ضروری در شهر قم؛ توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است
یکی از مسائل ضروری در شهر قم؛ توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است
مهندس امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم گفت: قم در حال حاضر جزو 5 شهر برتر کشور از لحاظ سرانه فضای سبز شهری است و اگر این اقدامات صورت نمی‌گرفت چه بسا در این شرایط افزایش حجم ریزگردها در سطح کشور، شاهد شرایط بسیار بدتری در شهر قم می‌بودیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح الله امرالهی رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در حوزه فضای سبز شهر قم فعالیت‌های مثبتی انجام شده است گفت: شهرداری طی ۶ سال گذشته همت ویژه‌ای به خرج داده و با حمایت شورای شهر اتفاقات خوبی را در فضای سبز شهری رقم زده است.
وی با تاکید بر اینکه در سال‌های اخیر سرانه‌های فضای سبز رشد چشم‌گیری داشته است بیان کرد: قم در حال حاضر جزو ۵ شهر برتر کشور از لحاظ سرانه فضای سبز شهری است و اگر این کارها صورت نمی‌گرفت چه بسا در این شرایط افزایش حجم ریزگردها در سطح کشور، شاهد شرایط بسیار بدتری در شهر قم می‌بودیم.
عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به انتظارات شورای شهر از سازمان پارک‌ها و فضای سبز بیان کرد: یکی از مسائل ضروری در شهر قم توسعه فضای سبز در هسته مرکزی شهر است؛ شهرداری باید همت ویژه‌ای به خرج داده و با حمایت نهادهای حاکمیتی تملکاتی در این محدوده داشته و توسعه فضای سبز را در محلات و هسته مرکزی شهر رقم بزنیم.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم خلا دیگر در زمینه فضای سبز در شهر قم را در زمینه نوع گونه‌های گیاهی ذکر کرد و افزود: با توجه به شرایط اقلیمی شهر قم، در سال های قبل گونه‌های سوزنی‌برگ و اکالیپتوس و درختان بدون سایه بیشتر کاشته شده و باید به دنبال این باشیم که گونه‌هایی را انتخاب کنیم که پهن برگ بوده و سایه‌اندازی بیشتری خصوصا در بوستان‌ها داشته باشند.