وجود فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری در منطقه ۸ قم
وجود فرصت‌های کم‌نظیر سرمایه‌گذاری در منطقه ۸ قم
دکتر دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در منطقه هشت وجود داشته که یکی از پروژه‌های در حال افتتاح آن مجموعه تفریحی کهکشان غدیر است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در جلسه کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم که در  منطقه هشت شهرداری برگزار شد، با اشاره به اینکه این منطقه جزء یکی از مهم‌ترین مناطق مدیریت شهری قم است، اظهار کرد: منطقه هشت بالغ‌بر دو هزار هکتار مساحت دارد و بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آن ساکن هستند.

وی با بیان اینکه این منطقه فرصت‌های مختلفی داشته و در کنار آن چالش‌ها و مشکلاتی هم دارد، ابراز کرد: البته وضعیت فعلی پردیسان با ۱۰ سال گذشته آن بسیار متفاوت است و کارهای زیربنایی خوبی در منطقه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اینکه از شاخص‌ترین ویژگی‌های این منطقه سرانه بالای فضای سبز است، گفت: در حوزه شهرسازی توجه به مسجد محوری و محله محوری صورت گرفته است، همچنین فرصت‌های سرمایه‌گذاری خوبی در این منطقه وجود داشته که یکی از پروژه‌های در حال افتتاح آن مجموعه تفریحی کهکشان غدیر است و علاوه بر آن پروژه‌های تفریحی دیگری نیز در بوستان غدیر در حال اجراست.

وی خاطرنشان کرد: این منطقه چالش‌های زیادی هم داشته که روان آب‌ها و سیلاب‌ها و تعداد کم اتوبوس‌ها در سطح منطقه ازجمله این مشکلات است که راه‌اندازی خط بی آر تی محور آیت‌الله بروجردی می‌تواند بخش قابل‌توجهی از نیاز حمل‌ونقلی این منطقه را رفع کند.

دهناد با تأکید بر اینکه ادامه پل شهید حججی و محور امام صادق(ع) از اولویت‌های مهم و اصلی این منطقه است، گفت: این پروژه‌ها در حوزه راه و شهرسازی بوده که باید پیگیری شود.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه در آسفالت معابر و پل‌های عابر پیاده نیز کارهای خوبی در حال انجام است، افزود: احداث فضاهای ورزشی روباز در بوستان‌های منطقه هشت نیز مدنظر است که قطعاً مردم نیز از آن‌ها استقبال کرده و نشاط خوبی در این منطقه ایجاد می‌کند، معاونت حمل‌ونقل نگاه ویژه به این منطقه داشته باشند و انتظار است همه دست‌به‌دست هم دهیم تا خدمات درخور ساکنان این منطقه را ارائه دهیم.