تقویت هویت؛ رویکرد فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری قم
تقویت هویت؛ رویکرد فعالیت‌های فرهنگی مدیریت شهری قم
ملایی تقویت هویت انقلابی-اسلامی را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و گفت: در کنار ترویج تقویت هویت انقلابی-اسلامی، مساله تحکیم خانواده نیز بعنوان یک اصل اساسی باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی جدی گرفته شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: در قم آسیب‌های اجتماعی از جمله پدیده‌های سگ گردانی، اعتیاد، تن‌نماها، طلاق، بی‌حجابی، ترویج فرهنگ گردشگری غیر مذهبی، تنزل جایگاه مادر، عمارت های غیرمجاز، کلینک های حیوانات خانگی، دور دورهای خیابانی و اموری از این دست داریم که از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی کنونی قم است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی موجود در قم محدود و در حد پدیده بوده و تبدیل به رویه نشده است، اما لازم است برای کاهش این قبیل آسیب‌های محدود نیز برنامه‌ریزی و اقدامات لازم صورت بگیرد.

وی تقویت هویت انقلابی-اسلامی را یکی از اولویت‌های شورای اسلامی شهر قم دانست و گفت: در کنار ترویج تقویت هویت انقلابی-اسلامی، مساله تحکیم خانواده نیز بعنوان یک اصل اساسی باید توسط نهادهای فرهنگی و آموزشی جدی گرفته شود.

ملایی با اشاره به ظرفیت گردشگری و زائرپذیری قم، خاطرنشان کرد: با عنایت به نقش مردم شریف قم در دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به‌ویژه لشکر همیشه سرافراز ۱۷ علی ابن ابیطالب (ع)، گردشگری ایثار و شهادت در کنار گردشگری زیارت در قم باید جدی گرفته شود.

وی استقبال مردم از خانه موزه شهیدان زین الدین را مورد توجه قرار داد و ابراز کرد: به همین منظور خانه موزه شهید دکتر فخری زاده، شهید محمد رضا شفیعی، خانه موزه هیئات و مراجع نیز در دستور کار شهرداری قم قرار گرفته است.

رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با اشاره به راه‌اندازی رشته روایت گری در دانشگاه علمی کاربردی شهرداری قم که سند افتخاری برای مدیریت شهری قم است، اضافه کرد: انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به زبان هنر و سایر صنایع هنری دارای اثرگذاری بسیار بیشتری نسبت به سایر شیوه‌های رایج است.