آماده‌سازی ساخت فیلم سینمایی شهید زین‌الدین در قم/ نداشتن روحیه کار جمعی معضل مهم فعالیت‌های فرهنگی
آماده‌سازی ساخت فیلم سینمایی شهید زین‌الدین در قم/ نداشتن روحیه کار جمعی معضل مهم فعالیت‌های فرهنگی
مشاور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم گفت: یکی از مشکلات اصلی مؤسسات و نهادهای فرهنگی در جامعه ما، عدم باور به روحیه کار جمعی و شورایی است و همین معضل سبب شده تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خروجی لازم را به بار نیاورد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، علی مسگری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: ساخت فیلم سینمایی شهید زین‌الدین با بودجه میلیاردی با پیگیری مسئولان استانی در حال آماده‌سازی است و امید می‌رود به‌زودی وارد فاز اجرا شود.

به گفته وی، در خصوص فعالیت و اقدامات دستگاه‌های دولتی در خصوص ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، مدیران با دو مشکل عمده کمبود اختیارات قانونی و عدم داشتن مجوزهای لازم توسط مؤسسات فرهنگی با هویت ایثار و شهادت برای تخصیص اعتبارات اختصاص‌یافته است.

مشاور اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قم ادامه داد: یکی از مشکلات اصلی مؤسسات و نهادهای فرهنگی در جامعه، عدم تقویت روحیه کار جمعی و شورایی است و همین معضل سبب شده تا فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی خروجی لازم را به بار نیاورد.

مسگری با تاکید بر ضرورت هم‌افزایی بیشتر مؤسسات فرهنگی و مذهبی، عنوان کرد: یکی از پیش شرط‌های مهم در این عرصه، تکمیل مدارک و مجوزهای قانونی این مؤسسات برای بهره مندی از اعتبارات ملی است.