تولید محتوا مهم‌ترین رکن فعالیت‌های فرهنگی است/لزوم استفاده از معابر شهری برای ویترین کتاب‌فروشی‌ها
تولید محتوا مهم‌ترین رکن فعالیت‌های فرهنگی است/لزوم استفاده از معابر شهری برای ویترین کتاب‌فروشی‌ها
مدیر موسسه انتشارات شهید کاظمی با اشاره به اهمیت مساله تولید محتوا بر اساس نیازهای مختلف مخاطبان، گفت: مهم‌ترین رکن هر فعالیت فرهنگی تولید محتواست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، حمید کاظمی در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، با بیان اینکه امروز کمترین حمایت مالی از ناشران و به خصوص انتشارات بخش دفاع مقدس می‌شود، اظهار داشت: با این روند تا سی سال آینده نه اثری از رزمندگان دفاع مقدس و نه والدین شهدا خواهد بود که لازم است امروز نسبت به ثبت خاطرات شفاهی و کتبی این افراد اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: جریان‌های تکفیری از سال ۲۰۱۰ تا سال گذشته ۸۶۰ عنوان کتاب با تیراژ بیش از ۵۰ هزار جلد منتشر کرده‌اند که اصلاً قابل مقایسه با کتاب‌های چاپ‌شده در ایران طی سالهای اخیر نبوده است؛ کتاب‌های منتشرشده توسط این جریان‌ها تمام ویژگی‌های یک کتاب استاندارد را دارد.

مدیر موسسه انتشارات شهید کاظمی عنوان کرد: یکی از مشکلات انتشارات مذهبی این بوده که این مؤسسات هیچ تجهیزات و زیرساختی جهت انجام مصاحبه، ثبت خاطرات و مستندسازی خاطرات شهدا و والدین شهدا را ندارند.

وی تأمین کاغذ را یکی دیگر از مشکلات اساسی انتشارات مذهبی دانست و تصریح کرد: برای توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی قم لازم است تا ویترین کتاب‌فروشی‌ها در معابر شهری در معرض دید شهروندان قرار بگیرد، در حالی که هم‌اکنون ویترین معابر شهری را تبلیغات کالاهای دیگر به خود اختصاص داده است.