اهمیت افزایش اِلمان شهدا در معابر شهری/لزوم استفاده از ظرفیت شهدای قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
اهمیت افزایش اِلمان شهدا در معابر شهری/لزوم استفاده از ظرفیت شهدای قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
مجتبی سیاری مسئول قرارگاه راویان نور شهدا گفت: شهدای شاخص بسیار زیادی در گلزارهای شهدای قم به خاک سپرده‌شده‌اند و لازم بوده تا نسبت به معرفی آن‌ها به مردم در قالب‌های مختلف هنری اقدام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجتبی سیاری در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: با وجود ۶ هزار و ۹۰ شهید در استان قم، اما هنوز تعداد فعالیت‌های حجمی و المان شهدا در سطح معابر و میادین کم رنگ است.

وی با بیان اینکه در گلزار شهدای قم از ۹ ملیت مختلف شهدا مدفون بوده و تنها شهید اروپایی دفاع مقدس از کشور فرانسه نیز در این شهر به خاک سپرده‌شده است، تصریح کرد: انتظار می‌رود تا نسبت به معرفی این ظرفیت‌های معنوی استفاده بیشتری شود.

مسئول قرارگاه راویان نور شهدا خاطرنشان کرد: بیشترین و ماهرترین راویان دفاع مقدس در استان قم ساکن بوده و انتظار می‌رود حمایت بیشتری از این افراد برای توسعه فرهنگ ایثار و شهادت شود.

سیاری اضافه کرد: در سطح استان قم حدود ۱۱۲ موسسه و نهاد مردم‌نهاد در رابطه با فرهنگ جهاد و شهادت مشغول فعالیت هستند که حمایت از آن‌ها می‌تواند بر تأثیرگذاری و جریان‌سازی فرهنگی بیشتری در جامعه منجر شود.