ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
ضرورت بهره‌گیری از ظرفیت هیئت‌های مذهبی قم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت
مدیر اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم گفت: در سطح شهر قم هیئات شاخص با جمعیت جوان و متراکم زیادی وجود داشته که شایسته است در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری به محتوای ارائه‌شده در این محافل دینی و معنوی صورت گیرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجتبی بستان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم که با موضوع ترویج فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد، اظهار داشت: برگزاری یادواره شهدا با رویکرد مردمی در سطح محلات از مصادیق کارآمد اقدامات فرهنگی در این عرصه بوده که لازم است تا نسبت به برگزاری بهتر آن همکاری‌های لازم صورت بگیرد.

وی با اشاره به‌ضرورت استفاده از ظرفیت هیئات مذهبی قم، خاطرنشان کرد: در سطح شهر قم هیئات شاخص با جمعیت جوان و متراکم زیادی وجود داشته که شایسته است در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت توجه بیشتری به محتوای ارائه‌شده در این محافل دینی و معنوی صورت گیرد.

مدیر اداره اجتماعی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قم خانواده شهدا، ایثارگران و جانبازان را از دیگر ظرفیت‌های موجود جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت یاد کرد و افزود: هم‌اکنون بخشی از فعالیت این افراد به‌صورت متفرقه بوده و خروجی لازم را ندارد و باید اقدامات و فعالیت‌های آن برای تأثیرگذاری بیشتر موردحمایت و ساماندهی قرار بگیرد.

وی توسعه فرهنگ کتاب‌خوانی پیرامون فرهنگ ایثار و شهادت در سطح آموزش و پرورش را از راهکارهای آماده جهت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دانست و ابراز کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در بین دانش آموزان می‌تواند تأثیرات بلندمدتی در شکل‌گیری شخصیت این افراد داشته باشد.