ظرفیت نهاد شورا به‌درستی به‌کار گرفته نشده است
ظرفیت نهاد شورا به‌درستی به‌کار گرفته نشده است
آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در مسائل و جایگاه‌های مهم و حساس کشور استفاده درستی نشده است و صرفاً این نهاد در حوزه طرح‌های شهری محصورشده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، آیت‌الله سیدهاشم حسینی بوشهری امروز در دیدار رئیس شورای عالی استان‌های کشور اظهار داشت: تکیه بر عنایت و توجهات الهی و حضور مردم در صحنه‌های مختلف زندگی اجتماعی از شروط اساسی برای ساختن جامعه اسلامی است.

رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اضافه کرد: نظام اسلامی ایران در مقایسه با سایر نظام‌های رایج در دنیا دارای مجریان صالح به معنای عام آن، قوانین مترقی برگرفته از قرآن و آموزه‌های دینی و مردم همراه در بحران‌های بزرگ اجتماعی است.

وی با اشاره فعالیت نهاد شورا طی نزدیک به سه دهه گذشته، بیان کرد: در این مدت شوراهای اسلامی شهر و روستا اقدامات مثبتی داشته اما لازم است تا نقاط ضعف و مثبت به‌درستی شناسایی و موردتوجه قرار بگیرد.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه شوراهای اسلامی شهر و روستا یک ظرفیت عظیم در کشور است، گفت: به‌رغم ظرفیت بالای این نهاد اما فعالیت این شوراها در حدود پروژه‌های شهری و عمرانی محدوده شده و این نهاد در برخی بزنگاه‌های مهم سیاسی و اجتماعی حضور کمرنگی دارد.

وی ادامه داد: از ظرفیت شوراهای اسلامی شهر و روستا در مسائل و جایگاه‌های مهم و حساس کشور استفاده درستی نشده است و صرفاً این نهاد در حوزه طرح‌های شهری محصورشده است.

امام‌جمعه قم با بیان اینکه اقدامات شوراها و شهرداری در حوزه مبلمان شهری، فضای سبز، ترافیک و غیره قابل‌تقدیر و قدردانی است، اضافه کرد: ازآنجایی‌که دشمنان همت خود را برای نابودی انقلاب اسلامی به‌کار گرفته باید از ظرفیت نهاد بزرگ شورا برای ایجاد اجماع عمومی و ایستادگی در برابر دشمنان بهره بیشتری برده شود.

حسینی بوشهری اظهار داشت: ۱۲۶ هزار عضو شوراهای اسلامی شهر و روستا از دل مردم و با رأی مردم بر خواسته اند و این افراد می‌توانند در جهت اهداف رهبری و نظام در عرصه‌های مهم کشور، تأثیری داشته باشند که سایر نهادها فاقد قابلیت آن هستند.