آمادگی قم برای اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری در کشور
آمادگی قم برای اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری در کشور
شاهچراغی استاندار قم با تأکید بر توانمندی شورای شهر و شهرداری قم گفت: استان قم ظرفیت‌های لازم در دو بخش زیرساخت‌ها و نیروی انسانی را برای اجرای پایلوت مدیریت یکپارچه شهری را دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید محمدتقی شاه‌چراغی در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها ارتقاء جایگاه شوراها و ایجاد مدیریت یکپارچه شهری را یکی از آرزوهای دولت دانست و اظهار داشت: شهر قم باوجود تعداد بالای جمعیت در شهر می‌تواند به‌عنوان پایلوت این موضوع در کشور انتخاب شود.

وی حضور ۹۴ درصد جمعیت استان را در شهر قم موردتوجه قرارداد و افزود: قم ظرفیت و زیرساخت‌های لازم برای مدیریت شهری یکپارچه را داشته و می‌تواند بسیاری از معضلات و چالش‌های شهر قم را حل کند و در سفر اخیر رئیس‌جمهور به شهر قم بیشترین مجوز و بودجه برای مدیریت شهری گرفته شد.

استاندار قم ظرفیت و توان استان‌ها و شهرستان‌های دیگر را موردبررسی قرارداد و تأکید کرد: شهر قم فرصت بسیار خوبی برای آغاز این کار بوده و بسیاری از چالش‌های سایر استان‌ها را ندارد و از نگاه دولت نیز زیرساخت‌های لازم در شهر قم وجود دارد و شورای شهر قم و شهرداری ظرفیت‌ها و پتانسیل خوبی برای آغاز این طرح دارند.

وی ادامه داد: علاوه بر زیرساخت‌های لازم برای اجرای طرح، ظرفیت نیروی انسانی بالایی در استان و شهر قم وجود دارد که می‌توانیم از آن استفاده کرده و با یک برنامه‌ریزی جامع می‌توان توانمندی‌های لازم را نیز به وجود بیاوریم.

شاه‌چراغی استفاده از سایر ظرفیت‌های دستگاه‌ها را نیز مطرح کرد و گفت: ایجاد یک مرکز مجزا برای تربیت نیروی انسانی و کادر سازی نیروهای انقلابی در حوزه مدیریت شهری لازم است که برای رسیدن به این هدف در کشور شهر قم آمادگی لازم را داشته و می‌تواند چنین مرکزی را ایجاد کرده و شرایط و امکانات آن را دارا است.

وی نزدیکی شهر قم به پایتخت را یکی دیگر از امتیازات شهر قم دانست و اضافه کرد: در شهرهای کوچک و برای اجرای عدالت باید بیشتر کارکنیم و برای توانمندسازی شهرداری‌های شهرهای کوچک در زیرساخت‌های مهم مانند آتش‌نشانی راهکاری اندیشیده شود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: این نگاه و نگرش در استان قم به‌خوبی در حال اجرا بوده و شهرهای کوچک در حال تجهیز و توانمندسازی است و همکاری خوبی بین دستگاه‌ها شکل‌گرفته و در کمیسیون ماده ۵ به این مهم به‌خوبی پرداخته می‌شود که امیدواریم به‌زودی اتفاقات خوبی را رقم بزنیم.