خلأهای قانونی و عدم همکاری نهادها مانع از دست‌یابی شوراها به اهداف عالیه شده است
خلأهای قانونی و عدم همکاری نهادها مانع از دست‌یابی شوراها به اهداف عالیه شده است
سعادتمند رئیس شورای اسلامی استان قم گفت: عدم همکاری سایر نهادها و برخی خلأهای قانونی سبب شده تا شوراهای اسلامی شهر و روستا طی 22 سال گذشته نتواند به اهداف عالیه خود در حد قابل‌انتظار دست یابد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشالله سعادتمند امروز در دیدار رئیس شورای عالی استان‌های کشور با آیت‌الله حسینی بوشهری رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، طی سخنانی اظهار داشت: موضوع شوراها اهمیت و جایگاهی والایی در منظومه فکری امام راحل داشت و ایشان ۷۰ روز بعد از انقلاب و قبل از تأسیس بسیاری از نهادها، نسبت به تدوین آیین‌نامه و آغاز به‌کار شوراها دستور دادند.

به گفته وی، شوراهای اسلامی شهر و روستا با عضویت افزون بر ۱۲۶ هزار نفر یکی از ظرفیت‌های بزرگ کشور است که اقدامات بزرگی در مسیر عمران و آبادی شهرها و روستا انجام داده‌اند.

رئیس شورای اسلامی استان قم یادآور شد: عدم همکاری سایر نهادها و برخی خلأهای قانونی سبب شده تا شوراهای اسلامی شهر و روستا طی ۲۲ سال گذشته نتواند به اهداف عالیه خود در حد قابل‌انتظار دست یابد.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در سطح استان قم آمادگی و روحیه تعامل و همکاری بالایی جهت بهبود وضعیت شوراهای اسلامی شهر و روستا وجود دارد و استاندار این استان نیز برای بالندگی بیشتر نهاد شورا نگاه مثبتی دارد.