نبود منابع مالی و درآمدهای پایدار مشکل شهرهای کوچک و اقماری
نبود منابع مالی و درآمدهای پایدار مشکل شهرهای کوچک و اقماری
رئیس شورای اسلامی استان قم با تأکید بر اجرای مدیریت یکپارچه شهری در کشور گفت: باید برای توانمندسازی شهرداری‌های کوچک و ایجاد منابع مالی پایدار، موانع قانونی برطرف شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، ماشاالله سعادتمند در جلسه هم‌اندیشی شورهای اسلامی استان قم که در فرمانداری قم برگزار شد، به اهمیت و جایگاه شورای عالی استان‌ها در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: این شورا به‌عنوان یکی از نهادهای فرادست و عالی در کشور وظایفی در قانون دارد که می‌توانیم از آن در پیشبرد اهداف شوراها استفاده کنیم.

وی فضای دوره ششم شوراها را مثبت ارزیابی کرد و افزود: با هماهنگی که در سران سه قوه وجود دارد و شورای عالی استان‌ها توانسته ارتباط خوبی با دولت، قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی برقرار کند که می‌توانیم اهداف شورا را در کشور محقق کنیم.

رئیس شورای اسلامی استان قم مشکلات شوراها را بسیار دانست و ابراز کرد: برای حل این مشکلات نیاز به همفکری و اندیشی در کشور بوده و باید راهکارهایی عملی و اجرایی برای آن پیدا کنیم تا کار مردم انجام‌شده که در این مسیر بزرگ‌ترین مشکل اعضای شوراها در شهرهای اقماری و کوچک است.

وی مشکل شهرهای کوچک را نبود منابع مالی و درآمدهای پایدار عنوان کرد و گفت: امروز شرایط خوبی برای فعالیت شهرداری‌ها در شهرهای کوچک وجود نداشته و نقدینگی کافی برای کارهای عمرانی و کارهای روزمره وجود ندارد و باید برای آن راهکاری پیدا کنیم تا اداره امور دهداری‌ها آسان شده و موانع قانونی برطرف شود.

سعادتمند تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات شوراها عدم امکان تصمیم‌گیری در شهرهای کوچک با هماهنگی شوراها بوده و ما شاهد تصمیماتی هستیم که در جای دیگری گرفته می‌شود و دهداری‌ها و شهرداری‌ها مجری این تصمیمات می‌شوند و دستگاه‌های دیگر تصمیم گیر هستند و به مدیریت شهری ضربه وارد می‌کند.

وی به مدیریت یکپارچه شهری اشاره و یادآور شد: مدیریت یکپارچه شهری می‌تواند بخشی از این مشکل را حل کرده و خوشبختانه برای تحقق این امر در کشور اراده‌ای واحد وجود داشته و ازنظر قانونی کارها در حال پیگیری است.