برنامه‌ریزی‌های مختلف در کمیته بانوان و خانواده در شورای اسلامی قم/از ایجاد اشتغال تا ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی
برنامه‌ریزی‌های مختلف در کمیته بانوان و خانواده در شورای اسلامی قم/از ایجاد اشتغال تا ورود به حوزه آسیب‌های اجتماعی
نیازمند عضو هیات‌رئیسه شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و خانواده در این شورا گفت: امیدواریم طرح‌های این کمیته در کشور اجرا و این کمیته در شورای اسلامی سایر شهرها تشکیل شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند در دیدار با پرویز سروری رئیس شورای عالی استان‌ها و هیات همراه، به اهمیت خانواده از دیدگاه نظام جمهوری اسلامی و رهبر اشاره کرد و اظهار داشت: کمیته بانوان و خانواده برای نخستین بار در شورای ششم تشکیل‌شده و بعد از ۲۲ سال از آغاز به کار شوراها، مشاوری نیز برای امور بانوان در شهرداری شروع به کار کرده‌ است.

وی کارگروه‌های کمیته بانوان و خانواده را نام برد و افزود: کارگروه‌های مشاغل، بانوان، آموزش، آسیب‌های اجتماعی، ورزش و نشاط اجتماعی و فضای مجازی در این کمیته تشکیل‌شده و بودجه‌ای برای آن در سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی لحاظ شده و دغدغه‌های علما و مراجع در کارگروه آسیب‌های اجتماعی و آموزش مورد بررسی قرار می‌گیرد.

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم مهم‌ترین دغدغه کمیته بانوان در سال ۱۴۰۱ را تأمین مشاغل اعلام کرد و گفت: با همکاری جامعه الزهرا در سطح بوستان‌ها، برنامه‌هایی در حوزه مشاوره و آموزش اجرا شد و مورد استقبال مردم و بانوان قرارگرفته است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های کمیته را تنظیم برنامه‌های در حوزه فرزند آوری عنوان و ابراز کرد: این طرح را می‌توانیم در کل کشور اجرا کنیم و امیدواریم طرح‌های این کمیته در کشور اجراشده و این کمیته در شورای اسلامی سایر شهرها تشکیل شود.