تشکیل قرارگاه مشترک بین دستگاهی راهکاری برای مدیریت یکپارچه شهری
تشکیل قرارگاه مشترک بین دستگاهی راهکاری برای مدیریت یکپارچه شهری
سروری تشکیل قرارگاه‌های تخصصی را مقدمه‌ای برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری دانست و گفت: تشکیل قرارگاه‌های تخصصی بین دستگاه‌های مختلف می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری نیاز به یک نگاه واقع‌بینانه و اجرایی داریم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، پرویز سروری در دیدار با هیات رئیسه شورای اسلامی شهر قم، به توانمندی‌های اعضای شورای شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: امیدواریم با توانمندی‌هایی که در این شورا وجود دارد، بتوانیم کارهای مشترکی انجام دهیم.

وی سامانه جامع مصوبات تهران را موردتوجه قرارداد و افزود: در این سامانه مصوبات تهران از زمان رضاشاه در این سامانه بارگذاری شده و کار بزرگی است که می‌توانید سیر قانونی مصوبات را در این سامانه دیده و باعث شده مصوبات موازی نداشته باشیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها تصریح کرد: امیدواریم این سامانه برای تمام شهرها اجراشده و در تلاش هستیم این سامانه را در شورای عالی استان‌ها نیز اجرا کنیم که شهر قم نیز می‌تواند این سامانه را راه‌اندازی کند و از این سامانه نیز استفاده کند تا بخشی از سردرگمی‌ها حل شود.

وی سپس استفاده از همه ظرفیت‌های کشور در حوزه مدیریت شهری را مطرح کرد و گفت: با استفاده از تجربیات تمام شهرها در کشور، تصمیمات شورای عالی استان‌ها می‌تواند غنی‌تر شده و در اجرای مدیریت یکپارچه شهری به دنبال حل مشکلات بوده و بررسی‌ها نشان می‌دهد مشکل از قانون نیست، بلکه هنوز زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن ایجاد نشده است.

سروری تأکید کرد: وقتی هنوز بسیاری از توانمندی‌های لازم در شوراها و شهرداری ایجاد نشده دولت نمی‌تواند این مسئولیت را واگذار کند و این توافق با دولت انجام‌شده که به‌صورت پلکانی به شهرهای توانمند مسئولیت‌ها واگذارشده و ما در حال بررسی ظرفیت‌های موجود هستیم.

وی تأیید توانمندی‌های شورای شهر و شهرداری قم توسط استانداری قم را مثبت ارزیابی کرد و افزود: تمام مدل‌های اجراشده در مدیریت یکپارچه شهری در دنیا در حال بررسی بوده و به دنبال مدلی برای اجرای این مدیریت در کشور هستیم و باید از تجربیات دیگران در این حوزه استفاده کنیم.

رئیس شورای عالی استان‌ها خاطرنشان کرد: شورای اسلامی شهر باید بتواند کل شهر را مدیریت کرده و از مدیریت شهرداری‌ها فراتر عمل کند و اگر در شهر قم چنین تحقیقاتی انجام‌شده ما از آن استقبال می‌کنیم و در شهرداری تهران با تشکیل قرارگاه‌هایی در حوزه‌های حمل‌ونقل، مسکن و اعتیاد تلاش شده مدیریت یکپارچه آغاز شود.

وی تشکیل قرارگاه‌های تخصصی را مقدمه‌ای برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری دانست و یادآور شد: تشکیل قرارگاه‌های تخصصی بین دستگاه‌های مختلف می‌تواند بخشی از مشکلات را حل کند و برای اجرای مدیریت یکپارچه شهری نیاز به یک نگاه واقع‌بینانه و اجرایی داریم.

سروری ادامه داد: ازنظر قانونی کارهای زیادی در حال اجرا است و امیدواریم بخشی از مشکلات قانونی شوراها حل شود و در گام نخست در حوزه حمل‌ونقل و ترافیک و کمیسیون حمل‌ونقل در حال بررسی مشکلات قانونیان در کشور هستیم و کمیته‌های در کل کشور تشکیل‌شده است.