آنچه در جلسه شورای شهر قم گذشت/از خرید ۱۶ پله‌برقی برای راه‌اندازی مترو تا پیشنهاد خواهرخواندگی با شهر یزد
آنچه در جلسه شورای شهر قم گذشت/از خرید ۱۶ پله‌برقی برای راه‌اندازی مترو تا پیشنهاد خواهرخواندگی با شهر یزد
خرید 16 پله‌برقی برای راه‌اندازی متروی قم، پیشنهاد عضو شورای شهر یزد برای امضای خواهرخواندگی با قم و تعریف ردیف بودجه جهت جمع‌آوری ریل‌های متروکه، مهم‌ترین مصوبات چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم بود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم با حضور دکتر سیدمرتضی سقائیان نژاد شهردار و با ریاست دکتر حسین اسلامی رئیس شورا و با حضور معاونان شهردار و اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در بخشی از این جلسه اخذ مجوز ایجاد ردیف بودجه به مبلغ شصت میلیارد ریال به‌منظور احداث ساحتمان سروش نیروی انتظامی موردبررسی اعضا قرار گرفت و در نهایت مقرر شد تا نظر کمیسیون تخصصی در این زمینه مورد تأیید و تصویب شورای شهر قرار بگیرد.

خرید ۱۶ پله‌برقی برای مترو

در ادامه اخذ مجوز خرید، نصب و نگهداری ۱۶ پله‌برقی برای خط یک متروی قم پس از بیان توضیحات رئیس کمیسیون تخصصی با موافقت اکثریت اعضا تصویب شد.

همچنین اخذ مجوز اعمال مساعدت به یک مرکز تعویض پلاک جهت تأمین و تجهیزات دوربین‌های نظارتی نیز پس از ارائه توضیحات و دفاعیات مدافعان طرح مصوب شد.

در بخش دیگری از این جلسه نیز اخذ مجوز ردیف بودجه جهت جمع‌آوری ریل‌های متروکه به همراه خاک‌برداری و جدول‌گذاری به طول تقریبی ۱۵ کیلومتر مورد تصویب اعضای شورای شهر قم قرار گرفت.

حجت‌الاسلام ناصر حیدری نائب رئیس و رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر یزد میهمان ویژه جلسه چهل و ششم شورای شهر قم بود که طی آن ضمن بررسی زمینه‌های همکاری مشترک، پیشنهاد امضای تفاهم‌نامه خواهرخواندگی با قم توسط این عضو شورای شهر یزد، ارائه شد.

ضرورت تخریب پل بلوار امین

در بخش دیگری از این جلسه رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به اخذ مجوز ردیف بودجه جهت جمع‌آوری ریل‌های متروکه به همراه خاک‌برداری و جدول‌گذاری، اظهار داشت: جمع‌آوری پل بلوار امین کمک زیادی به ترافیک آن محدوده خواهد کرد.

روح‌الله امراللهی ادامه داد: جمع‌آوری این پل در بهبود و تسریع پروژه‌های پیرامونی تأثیر بسزایی خواهد داشت.