ضرورت تعیین تکلیف وضعیت میدان مطهری و ضلع شرقی حرم مطهر
ضرورت تعیین تکلیف وضعیت میدان مطهری و ضلع شرقی حرم مطهر
دهناد با بیان اینکه وضعیت میدان مطهری و ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) زیبنده قم نیست، گفت: مجموعه مدیریت شهری قم باید به‌صورت دو پروژه اولویت‌دار نسبت به ساماندهی این دو طرح اقدام کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر قم، دکتر سید محمدحسین دهناد امروز در چهل و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم در سالن جلسات ساختمان شهید باکری، با اشاره به مشکلات برخی محلات مرکزی شهر، اظهار داشت: سیما و منظر نازیبای شهری، ترافیک و آشفتگی از ویژگی‌های بارز پیرامون میدان مطهری و بست شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) است.

وی خاطرنشان کرد: آشفتگی اطراف میدان مطهری و بست شرقی حرم مطهر سبب ایجاد نگاه و تصور منفی در بین زائران و گردشگران ورودی به شهر قم می‌شود و تمام اقدامات گذشته را زیرسوال می‌برد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم با اشاره به برنامه‌های شهرداری قم جهت ساماندهی این دو محله هسته مرکزی شهر، اضافه کرد: هم‌اکنون این دو پروژه از حیث عمرانی جزء طرح‌های اولویت‌دار بوده و لازم است به‌صورت عملی وضعیت این پروژه‌ها ساماندهی شود.

وی با بیان اینکه محصول این پروژه‌ها می‌تواند منبع مالی اجرای این طرح‌ها باشد، یادآور شد: مشکلات مالی و بودجه‌ای مانع اجرای این پروژه‌ها در شهر قم نیست و اجرای آن‌ها برای سرمایه‌گذاران مقرون‌به‌صرفه است.

دهناد خاطرنشان کرد: میدان مطهری در طراحی‌های انجام‌شده به‌عنوان یک میدان پیشرفته شهری پیش‌بینی‌شده است و در بست شرقی حرم مطهر نیز پایانه اتوبوس و تاکسی‌رانی به همراه پارکینگ و فضای مطلوب اجتماعات شهری در نظر گرفته‌شده است.

عضو شورای اسلامی شهر قم ابراز کرد: باید یک طرح تجاری واقع‌گرایانه در پیرامون ضلع شرقی حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه(س) پیش‌بینی شود تا توقعات سرمایه‌گذاران نیز برآورده شود.

به گفته وی، در میدان مطهری نیز اتصال خیابان امام موسی صدر به خیابان امیرکبیر از طریق زیرگذر انجام خواهد گرفت و فضای میدان مطهری به یک معبر انسان‌محور و مدرن تبدیل خواهد شد.

دهناد عنوان کرد: طی سال‌های گذشته مباحث زیادی در خصوص ساماندهی این دو طرح شهری قم انجام‌گرفته اما در مرحله عمل موفقیت چندانی نداشته و لازم است تا مجموعه مدیریت شهری قم به‌صورت عملی وارد فاز ساماندهی و طراحی این دو معضل کنونی شود.

وی در ادامه با اشاره به اخذ مجوز خرید، نصب و نگهداری ۱۶ پله‌برقی برای خط یک متروی قم، گفت: راه‌اندازی فاز نخست خط یک متروی قم نیازمند تجهیز پله‌برقی‌های موردنظر است.