انتقاد از تداخل‌کاری‌های فراوان در مدیریت شهری/دستورات و آیین‌نامه‌های متعدد کشوری سبب سردرگمی دستگاه‌ها شده است
انتقاد از تداخل‌کاری‌های فراوان در مدیریت شهری/دستورات و آیین‌نامه‌های متعدد کشوری سبب سردرگمی دستگاه‌ها شده است
دکتر مهدی عباسی رئیس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با انتقاد از تداخل‌کاری‌های فراوان در مدیریت شهری، اظهار داشت: انباشت مقررات مشکلات عدیده ای را در کشور ایجاد کرده است، در حال حاضر علاوه بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات، آئین نامه ها و دستورالعمل های متعددی جاری است، و این مهم عاملی در جهت سردرگمی دستگاه های اجرایی شده است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مهدی عباسی رئیس کمیسیون شهرسازی شورای اسلامی شهر تهران و رئیس مجمع روسای کمیسیون های شهرسازی و معماری شوراهای اسلامی کلانشهرها و مراکز استانها با اشاره به برگزاری دومین جلسه مجمع، اظهار داشت: در اجلاسیه دوم که در شهر تهران در حال برگزاری است، موارد مختلفی از جمله قانون کمیسیون های ماده ۱۰۰، بازآفرینی شهری، ورود اراضی به حریم شهرها و … مورد بحث و تبادل نظر اعضا قرار گرفت.
وی ادامه داد: یکی از مواردی که خاصه در کلانشهرها مورد بحث مکرر است، تداخل کاری بین دستگاهی است که این مهم ناظر به قانون مدیریت یکپارچه شهری باید مورد بررسی دقیق و پیوست های قانونی به لحاظ اجرا قرار گیرد.
وی افزود: انباشت مقررات مشکلات عدیده ای را در ایجاد کرده است، در حال حاضر علاوه بر مصوبات مجلس شورای اسلامی، مصوبات، آئین نامه ها و دستورالعمل های متعددی که جاری است، عاملی در جهت سردرگمی دستگاه های اجرایی شده است.
دکتر عباسی توجه به این مهم و ضرورت مقررات زدایی در برخی حوزه ها را مورد تاکید قرار داد و اظهار داشت: سهولت در انجام روندهای اداری و کاهش بروکراسی اداری لازمه نظام اداری امروز است، متاسفانه وضعیت جاری موجود باعث ایجاد مشکل ذیل دستگاه ها، مراجعین و سرمایه گذاران در حوزه های مختلف شده است.