سند جامع سرمایه‌گذاری در قم تدوین شود/لزوم معرفی ظرفیت‌های قم در بسته‌های سرمایه‌گذاری
سند جامع سرمایه‌گذاری در قم تدوین شود/لزوم معرفی ظرفیت‌های قم در بسته‌های سرمایه‌گذاری
مسگری نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: در قالب بحث دیپلماسی شهری باید مجموعه مدیریت شهری و مجموعه استانداری سند جامعی داشته باشند تا ظرفیت‌های شهر قم را در اختیار کلیه دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف قرار داده و این ظرفیت را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری جایگاه قم و ضرورت نگرش بین‌المللی به مسائل و رفع مشکلات آن در حوزه‌های مختلف را مورد تأکید قرار داد و اظهار داشت: با توجه به ظرفیت‌های شهر مقدس قم به‌عنوان ام القرای جهان تشیع و با توجه به روایات متعددی که در سخنان ائمه معصومین(ع) در جایگاه شهر قم؛ اقبال بسیار خوبی نسبت به شهر قم دیده می‌شود.

به گفته وی، در قالب بحث دیپلماسی شهری باید مجموعه مدیریت شهری و مجموعه استانداری سند جامعی داشته باشند تا ظرفیت‌های شهر قم را در اختیار کلیه دوستداران نظام جمهوری اسلامی ایران در ابعاد مختلف قرار داده و این مهم را به دیگر کشورها معرفی کنیم.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم افزود: ظرفیت‌های خوبی که شهر مقدس قم دارد در حوزه‌های مختلف مغفول واقع‌شده و حضور مراکز پژوهشی و علمی بسیار فراوان در قم و وجود مراجع و علما و بحث جاذبه‌های تاریخی و گردشگری و باستانی که در شهر مقدس قم بوده باید به همه معرفی شود و نوع معرفی نیز موارد مختلفی را در برمی‌گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری نمایشگاه‌های منظم و معرفی شهر قم در قالب استفاده از فضای مجازی و رسانه‌هایی که در کشورهای دیگر هستند که با زبان‌های مختلف می‌توانند این ظرفیت‌ها را معرفی کنند، گفت: بحث مهمی که در این مسیر وجود داشته این بوده که اگر دعوت به عمل آید، زیرساخت‌ها آماده باشد که تحقق این مهم، نیاز به نگاه جامع حاکمیتی و ملی دارد و فقط نباید به ظرفیت‌های استانی شهر قم نگاه شود، حتماً باید در مرکز نگاهشان به قم نگاهی جامع و کامل باشد تا بتوانیم در ایجاد زیرساخت‌ها از ظرفیت‌ها استفاده کنیم.

مسگری ادامه داد: مدلی که کشورهای حاشیه‌ای خلیج‌فارس و همسایگان شمالی و غربی انجام می‌دهند این بوده که سرمایه‌های ایرانیان را برای توسعه جذب می‌کنند که ما نیز باید به‌صورت معکوس اجازه استفاده از این ظرفیت‌ها را داشته باشیم.

وی با تأکید بر اینکه در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران آماده هزینه کردن در زیرساخت‌های کشور و استان هستند، تصریح کرد: در این زمینه باید زیرساخت‌های لازم دیده شود که یکی از این موارد استفاده از ظرفیت واگذاری سند ملکی به نام این سرمایه‌گذاران طبق ضوابط و فیلترهای امنیتی است که در بحث ایجاد مراکز و استفاده از ظرفیت داخلی موفقیت‌های خوبی به دست می‌آید.

نایب‌رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره بر بهره‌گیری از سرمایه‌گذاران مشتاق در شهر مقدس قم، گفت: استفاده از مصالح داخلی و نیروی کار داخلی و ایجاد اشتغال بالا و استقرار نیز بحث خدماتی اشتغال خوبی در شهر مقدس قم خواهد داشت که یکی از مهم‌ترین زیرساخت‌های قم بحث فرودگاه است که حتماً باید در قم به نتیجه برسد.