حمایت مجموعه مدیریت شهری قم از هنر ارزشی/هنرمندان به نیازهای حال جامعه ورود ویژه‌ای داشته باشند
حمایت مجموعه مدیریت شهری قم از هنر ارزشی/هنرمندان به نیازهای حال جامعه ورود ویژه‌ای داشته باشند
ملایی با تأکید بر اینکه در مدیریت شهری توجه زیادی بر هنر به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم ارزشی وجود دارد، گفت: مجموعه مدیریت شهری بهره‌گیری از ظرفیت هنر بخصوص درزمینه دفاع مقدس به‌عنوان تبلور ارزش‌ها، ایثارگری و فداکاری‌ها را موردتوجه و حمایت قرار می‌دهد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مصطفی ملایی در حاشیه تماشای نمایش “مثل سوسوی فانوس آویخته”، ضمن قدردانی از نگاه خوب این اثر باغیرت به‌عنوان ویژگی بارز جوانان و موضوع دفاع مقدس، اظهار داشت: توجه دقیق نویسنده به بحث زیربنایی بنیان خانواده و پرداختن قابل دفاع کارگردان و بروز آن توسط تیم بازیگران، توانسته تا خانواده را به‌عنوان بنیان مخصوص در هجمه تهاجم فرهنگی در معرض تماشاگران قرار دهد.

وی ادامه داد: این اثر خوب در کنار پرداختن به آسیب‌های جامعه ایثارگری، به مفاهیم بالای ارزشی رزمندگان و باورهای کنونی مردم جامعه پرداخته‌شده است که علاوه بر ایجاد پیوند نسلی در خصوص تقویت بنیان خانواده نیز اثر مثبتی داشته است.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر اینکه در مدیریت شهری توجه زیادی بر هنر به‌عنوان یکی از ابزارهای مهم در انتقال مفاهیم ارزشی وجود دارد، افزود: مجموعه مدیریت شهری بهره‌گیری از ظرفیت هنر بخصوص درزمینه دفاع مقدس به‌عنوان تبلور ارزش‌ها، ایثارگری و فداکاری‌ها را موردتوجه و حمایت قرار می‌دهد.

وی بابیان اینکه تجلی ارزش‌های دینی در قالب‌های مختلف هنری مانند تئاتر اثرگذارتر است، گفت: از هنرمندان درخواست داریم در خصوص نیازهای کنونی جامعه مانند فرزند آوری، تربیت نسل حسینی(ع)، امیدآفرینی، جهاد تبیین، ایثار و شهادت، فرهنگ شهروندی، تقویت بنیان خانواده و جایگاه زن و مادر نقش‌آفرینی کنند.

وی با تأکید بر اینکه تقویت هویت ایرانی-اسلامی یکی از مباحث مهمی است که هنرمندان می‌توانند در آن نقش‌آفرینی کنند، اذعان کرد: پرداختن به مفاهیم و باورها و داشته‌های فرهنگی خودی، تأثیر و جذابیت بیشتری در بین مردم جامعه دارد.

نمایش «مثل سوسوی فانوس آویخته» نوشته محمدرضا کوهستانی به کارگردانی سید مصطفی مقیمی از ۲۸ تیر تا ۶ مردادماه در تالار شهید آوینی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم به روی صحنه می‌رود.

نمایش«مثل سوسوی فانوس آویخته» داستان مردی‌ به نام جلال از یادگاران دوران ‌دفاع مقدس است. جلال می‌خواهد شرافتمندانه بماند و در مقابل زیاده‌خواهی سودجویان ایستادگی کند و در این راه باید خواسته‌های خانواده خود را نیز مدنظر داشته باشد، این چالشی‌ است که او را در برمی‌گیرد.

سید محمدرضا پیغمبری، ابراهیم وفایی، محمد عموئی، محمدرضا سبحانی‌نسب و شقایق حسن‌زاده از اعضای کارگاه تئاتر تجربه حوزه هنری قم بازیگران این اثر نمایشی هستند.