توافق نهایی برای تملک ۲۰ پلاک پروژه فاز ۵ عمار یاسر/ وجود تأسیسات برق یکی از موانع مهم پروژه است
توافق نهایی برای تملک ۲۰ پلاک پروژه فاز ۵ عمار یاسر/ وجود تأسیسات برق یکی از موانع مهم پروژه است
محرری با اشاره به اختصاص مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال در سال جاری برای تملک پلاک‌های باقی‌مانده پروژه فاز ۵ عمار یاسر اظهار داشت: در فاز اول تملکات این پروژه تلاش شده تا ۲۰ پلاک تملک نشده از میدان معلم تا کوچه ممتاز آزادسازی شود، فرآیند توافقات با مالکان این پلاک‌ها نیز در حال نهایی شدن است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در حاشیه بازدید از پروژه فاز ۵ عمار یاسر اظهار داشت: تملک پلاک‌های باقی‌مانده فاز ۵ عمار یاسر از میدان معلم تا میدان سپاه جزو اولویت‌های اصلی شورای اسلامی شهر قم است.

وی بابیان اینکه هنوز تعداد زیادی از پلاک‌های فاز ۵ عمار یاسر تملک نشده است، ادامه داد: در فاز اول تملکات این پروژه تلاش شده تا ۲۰ پلاک تملک نشده از میدان معلم تا کوچه ممتاز آزادسازی شود، فرآیند توافقات با مالکان این پلاک‌ها نیز در حال نهایی شدن است.

عضو شورای اسلامی شهر قم خاطرنشان کرد: در سال جاری مبلغ ۱۰۰۰ میلیارد ریال برای تملک پلاک‌های باقی‌مانده این پرونده در نظر گرفته‌شده است که به نظر می‌رسد برای تکمیل تملک‌های باقیمانده نسبت به افزایش اعتبار برای این طرح در شورای اسلامی شهر اقدام شود.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم افزود: شهرداری قم برای تملک تمام پلاک‌های باقی‌مانده این مسیر تا میدان سپاه آمادگی دارد و از مالکان درخواست می‌کند تا یاری‌گر مدیریت شهری در تحقق این پروژه مهم در هسته مرکزی شهر باشند.

وی اضافه کرد: هم‌زمان با آزادسازی پلاک‌های باقی‌مانده، عملیات عمرانی نیز از میدان معلم تا کوچه ممتاز در حال انجام است؛ اما دراین‌بین وجود برخی تأسیسات برقی در محدوده خیابان معلم باعث طولانی شدن اجرای پروژه گردیده است.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با اشاره به خاک‌برداری و سایر عملیات عمرانی این پروژه در جبهه‌های مختلف، گفت: امید می‌رود عملیات عمرانی پروژه تا کوچه ممتاز تا پایان سال نهایی شود.