حقوق شهروندان با عدم همکاری مالکان املاک در مسیر پروژه فاز ۵ عماریاسر تضییع‌شده است
حقوق شهروندان با عدم همکاری مالکان املاک در مسیر پروژه فاز ۵ عماریاسر تضییع‌شده است
مهندس امرالهی از ارسال اخطارهای مکرر برای پلاک‌های باقی‌مانده پروژه فاز 5 عمار یاسر خبر داد و افزود: با مالکان مسیر پروژه فاز ۵ عمار یاسر بیشترین همکاری انجام‌شده است، اما این تأخیر باعث تضییع حقوق عمومی شده و باید به این موضوع رسیدگی شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، روح‌الله امراللهی در چهل و نهمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، به مشکلات پروژه فاز ۵ عمار یاسر اشاره کرد و اظهار داشت: در پروژه فاز ۵ عمار یاسر، ۱۵۰ پلاک تملک شده و ۸۰ پلاک هنوز باقی‌مانده است.

وی از ارسال اخطارهای مکرر برای پلاک‌های باقی‌مانده خبر داد و افزود: با مالکان مسیر پروژه فاز ۵ عمار یاسر بیشترین همکاری انجام‌شده است، اما این تأخیر باعث تضییع حقوق عمومی شده و باید به این موضوع رسیدگی شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: شهرداری بیشترین همکاری را با شهروندان داشته و امیدواریم مردم از فرصت داده‌شده استفاده کرده و از نقدینگی شهرداری و امکان دریافت زمین معوض که به این پروژه اختصاص داده‌شده، استفاده کنند.

وی پیگیری حقوق شهروندان در کمیته تملکات شهرداری را مورد توجه قرار داد و اضافه کرد: برای رفع مشکل تملک این ۸۰ پلاک، شورا باید ماده ۹ برای این پلاک‌ها را تصویب کند تا شهرداری بتواند این پروژه چندساله را به پایان برساند زیرا نارضایتی گسترده‌ای را ایجاد کرده است.

امراللهی سپس به موضوع ساماندهی هسته مرکزی شهر نیز اشاره کرد و گفت: مجموعه مدیریت شهری در یک دهه گذشته به‌خصوص مدیریت فعلی در محیط‌های پیرامونی شهر کارنامه موفقی دارد، اما شورا تمرکز خود را روی هسته مرکزی شهر گذاشته است.

وی خواستار تهیه مستنداتی برای آینده در خصوص برنامه‌های مدیریت شهری برای هسته مرکزی شهر شد و تصریح کرد: باوجود چالش‌های هسته مرکزی و اولویت مدیریت شهری نیاز به تمرکز بیشتری بوده و باید مستنداتی تهیه شود تا در صورت هر نوع تغییری در مدیریت، برنامه‌ها اجرا شود.

رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم، ساماندهی هسته مرکزی شهر را مطالبه به‌حق مردم دانست و یادآور شد: اجرای هر طرحی در هسته مرکزی شهر با چالش‌های اجتماعی روبه‌رو بوده و باید این چالش‌ها حل شود.

وی در پایان داشتن نگاه همسو در مدیریت شهری را یادآور شد و مطرح کرد: اجرای طرح‌های هسته مرکزی نیاز به هم‌افزایی و هم‌فکری بیشتری داشته و در مجموعه مدیریت شهری باید نگاهی همسو وجود داشته باشد.