از تلاش برای بهبود ناوگان اتوبوس‌رانی تا بررسی مسیرهای کندرو و تندرو شهری
از تلاش برای بهبود ناوگان اتوبوس‌رانی تا بررسی مسیرهای کندرو و تندرو شهری
در پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن ارائه برنامه شهرداری قم برای تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی، از صدور مجوز به سه یادمان فاقد متولی خاص خبر داده شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، پنجاه و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به ریاست دکتر حسین اسلامی و با حضور اعضای شورای اسلامی شهر در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه، لایحه تهیه و ارسال برنامه و طرح پیرامون وضعیت فعلی شبکه تندروهای شهری و برنامه‌های آینده جهت بهبود و گسترش آن، پس از توضیحات رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر قم به تصویب رسید.

در قالب این لایحه مقرر شد تا عملکرد شریان‌های تندراهی و کندراهی به‌صورت دقیق مشخص و نسبت به ارتقای خدمات‌رسانی در آن‌ها برنامه‌ریزی عملیاتی صورت بگیرد.

طرح کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای شهر نسبت به الزام شهرداری به ارائه برنامه تأمین ناوگان اتوبوس جهت تکمیل ناوگان اتوبوس‌رانی به تعداد موردنیاز نیز در ادامه، پس از تبادل آرا بین اعضای شورای شهر قم، مصوب شد.

در خلال بررسی این لایحه از برنامه شهرداری قم جهت تکمیل ناوگان عمومی اتوبوس‌رانی و رساندن تعداد ناوگان به ۲۵۰ عدد از محل خرید اتوبوس از تهاتر نفت، برای پوشش حداکثری محلات و مناطق شهری خبر داده شد.

اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری جهت تکمیل ساختمان و بهره‌برداری از سیستم شستشوی مکانیزه اتوبوس‌ها، نیز پس از بحث و تبادل آرای اعضای شورای شهر، برای بررسی بیشتر برگشت خورد.

صدور مجوز تجاری به سه یادمان فاقد متولی خاص در شهرک امام حسن(ع)، بوستان کودک در پردیسان و انارستان نیز لایحه مهم دیگری بود که مورد تأیید اعضای شورای شهر قم قرار گرفت.

در قالب این لایحه مقرر شد تا ۵۰ متر تجاری با حذف عوارض معمول به رعایت ضوابط شهرسازی به این سه یادمان در مکان‌های مورد تأیید شهرداری قرار بگیرد.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری قم نیز با اشاره به صدور اختصاص مجوز تجاری به یادمان شهدا ابراز داشت: شهرداری قم پیش‌ازاین مجوزهایی تجاری برای مساجد صادر کرده است و اخیراً نیز مجوز تجاری مدارس مطرح‌شده است.

مجید متین فر ادامه داد: در صدور مجوزهای تجاری باید ضوابط شهرسازی قم موردتوجه قرار بگیرد.