ضرورت تسریع در پروژه‌های توسعه پارکینگ در قم/احداث پارکینگ در مناطق شهری با کندی روبروست
ضرورت تسریع در پروژه‌های توسعه پارکینگ در قم/احداث پارکینگ در مناطق شهری با کندی روبروست
رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم از عدم وجود فشار پروژه نیز به عنوان یکی از عوامل مهم در کند بودن تملک و احداث پارکینگ در قم دانست و گفت: تملک اراضی برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهری بسیار پایین و اندک است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در پنجاه و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به لایحه اخذ مصوبه تفریغ بودجه سال ۱۴۰۰ شهرداری قم اظهار داشت: ازآنجایی‌که فشار اجتماعی، فشار پروژه و ماده ۸ بر آن در پروژه‌های پارکینگ مترتب نیست، فرآیند تملک در پروژه‌های پارکینگ بسیار کند است.

وی عدم تزریق نقدینگی را از عوامل مهم در تملکات پارکینگ در قم یادکرد و خاطرنشان کرد: به خاطر مشکلات گذشته در امر نقدینگی، مناطق شهری تمایل و رغبتی جهت تملک عرصه برای احداث پارکینگ ندارند.

عضو شورای اسلامی شهر قم از عدم وجود فشار پروژه نیز به عنوان یکی دیگر از عوامل مهم درکند بودن تملک و احداث پارکینگ دانست و تاکید کرد: تملک اراضی برای احداث پارکینگ در مناطق مختلف شهری بسیار پایین و اندک است و عملکرد مناسبی را در این عرصه شاهد نیستیم.

وی خاطرنشان کرد: درصورتی‌که تملک پارکینگ به‌صورت نقدی انجام بگیرد، فرآیند احداث پارکینگ در قم باقدرت و سرعت بسیار بالایی انجام خواهد گرفت.

محرری با اشاره به‌کندی تملکات محور استاد فقیهی، گفت: تملکات این پروژه پس از گذشت ده سال به سرانجام نرسیده است و مشکل معارضین و معوض ها همچنان پابرجاست.

وی یادآور شد: تکمیل تملکات این محور در هسته مرکزی شهر و در نزدیکی حرم مطهر بار زیادی از مشکلات مردم را برطرف می‌کند.