زمان‌بندی اعمال جریمه عوارض در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شفاف‌سازی شود
زمان‌بندی اعمال جریمه عوارض در قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شفاف‌سازی شود
محرری رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر شفاف‌سازی زمان‌بندی اعمال جریمه عوارض در قانون شهرداری گفت: برای اعمال قانون باید برای مردم زمان‌بندی‌ها مشخص شود تا اختلافی بین مردم و شهرداری‌ها ایجاد نشود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محسن محرری در پنجاه و هشتمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم به قانون جدید درآمدهای پایدار شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: در آیین‌نامه جدید به ضمانت اجرایی قوانین توجه ای نشده و نیاز داریم در این حوزه شفاف‌سازی شود.

وی نامشخص بودن زمان لحاظ شدن جریمه دیرکرد عوارض را یکی از ابهامات قانون جدید دانست و افزود: برای اعمال قانون باید برای مردم زمان‌بندی‌ها مشخص شود تا اختلافی بین مردم و شهرداری‌ها ایجاد نشود اما متأسفانه در این موارد شفاف‌سازی در قانون جدید نیست.

رئیس کمیسیون حقوقی و نظارت شورای اسلامی شهر قم سپس به تصویب لایحه اخذ مجوز ایجاد ردیف اعتباری با عنوان واگذاری خدمات حفاظت فیزیکی اشاره کرد و گفت: برای حفاظت و ایجاد امنیت بخش حراست تنها به جذب نیرو اکتفا نکرده و پایش تصویری نیز باید تقویت شود.

وی با درخواست از شهردار قم برای حمایت از به‌روز شدن سیستم‌های حفاظتی تصریح کرد: هزینه‌های نیروی انسانی بسیار سنگین و پایدار بوده و باید بکار گیری سامانه‌های هوشمند در اولویت قرار گیرد زیرا جذب نیرو در شهرداری بسیار مشکلات پیچیده‌ای دارد.