نبود مجوز تجاری برای منطقه پردیسان مشکل‌ساز شده است
نبود مجوز تجاری برای منطقه پردیسان مشکل‌ساز شده است
اخوان عضو شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر لزوم حل مشکلات صدور مجوز تجاری در کمیسیون ماده 5 و اداره راه و شهرسازی گفت: مردم پردیسان در دریافت و تمدید مجوز تجاری دچار سرگردانی شده‌اند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در پنجاه و هشتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم به تصویب قانون جدید شهرداری‌ها اشاره کرد و اظهار داشت: مواردی که در شورای عالی استان‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد باید به‌صورت تخصصی‌تری به آن پرداخته شود و نیاز داریم ضمانت اجرایی قوانین به‌روشنی بیان شود.

وی داشتن نگاه واقع‌بینانه در تصویب این قانون را لازم دانست و افزود: شهر قم به‌عنوان پیشگام در اجرای بسیاری از قوانین، باید مداخله بیشتری در تدوین این قانون داشته باشد و آیین‌نامه‌ها با نگاه تخصصی‌تری بررسی شود زیرا در صورت ادامه این روند در سال ۱۴۰۲ شهرداری‌ها با مشکلات زیادی مواجه خواهند شد.

عضو شورای اسلامی شهر قم سپس اخذ مجوز تمدید گواهی سه سال تجاری موقت در پردیسان از سال ۱۴۰۰ تا پایان سال ۱۴۰۲ را مطرح کرد و گفت: مشکل پردیسان در تأمین خدمات تجاری با توجه به افزایش جمعیت و عدم تحقق وعده راه و شهرسازی برای واگذاری ۲۵ درصد تجاری نیاز به حل اساسی دارد.

وی واگذاری تجاری موقت توسط شهرداری را از ۱۰ سال گذشته یادآور شد و گفت: واگذاری تجاری موقت برای حل مشکلات خدمات تجاری راه گشا بود و سال‌به‌سال تمدید می‌شد تا این‌که در سال ۹۹ تمدید تجاری موقت در کمیته تطبیق رد شد و در سال جاری دوباره شهرداری درخواست تمدید تجاری موقت را به شورا ارائه داده است.

اخوان، سرگردانی مردم پردیسان در دریافت و تمدید مجوز تجاری را موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: علاوه بر مشکلات ذکر شده، عدم تمدید و ارائه مجوز تجاری موقت بر درآمد منطقه نیز تأثیر داشته و امیدواریم با ارائه مجوز سه‌ساله، کمیسیون ماده ۵ و اداره راه و شهرسازی نیز اقدام به حل این مشکل کنند.

وی تأکید کرد: امیدواریم دیگر پروانه مشاور املاک جدید در منطقه پردیسان صادر نشود و با این لایحه مشکلات تجاری املاک مسکونی شمالی نیز حل‌شده و مشکلات تجاری منطقه پردیسان تا حدودی ساماندهی شود.