شهرداری قم برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی نیازمند ۲۵,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
شهرداری قم برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی نیازمند ۲۵,۰۰۰ میلیارد ریال اعتبار است
اخوان به نیاز 500 دستگاه اتوبوس و اعتبار 25,000 میلیارد ریالی برای تکمیل ناوگان اتوبوسرانی در شهر مقدس قم، گفت: با توجه به عدم کمک‌های دولتی باید با مدیریت بهینه منابع و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی، راه‌اندازی مترو، تکمیل پیاده راه‌ها و ایجاد لاین دوچرخ ترافیک شهر قم را ساماندهی کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در حاشیه بازدید اعضای شورای اسلامی شهر قم از پروژه‌های حوزه حمل‌ونقل شهرداری قم در سطح شهر اظهار داشت: حوزه حمل‌ونقل و ترافیک شهر یکی از حوزه‌های مهم در مدیریت شهری بوده که نیاز به توجه دارد.

وی تقویت حمل‌ونقل عمومی را یکی از دغدغه‌های مهم مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر دانست و افزود: شهر قم کلان‌شهری مهم و پرتردد است، درحالی‌که شبکه شوارع ما اصلاً با میزان تردد و مسافری که به شهر وارد می‌شود متناسب نیست.

عضو شورای اسلامی شهر قم مدیریت بهینه امکانات موجود را مطرح کرد و گفت: در تلاش هستیم با تجهیز ناوگان اتوبوسرانی و تاکسیرانی و راه‌اندازی مترو و تکمیل پیاده راه‌ها و ایجاد مسیرهای دوچرخه، حمل‌ونقلی به‌روز و ساماندهی شده داشته باشیم.

وی گرانی خرید اتوبوس را به‌عنوان یکی از عوامل کمبود اتوبوس در شهر قم یادآور شد و تصریح کرد: امروز شهر قم نیازمند ۵۰۰ دستگاه اتوبوس است که عددی بالغ‌بر ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بودجه می‌خواهد که با توجه به عدم کمک دولت، شهرداری به‌تنهایی امکان تأمین آن را ندارد.

اخوان ادامه داد: باید به‌مرور اتوبوس‌ها را کامل کرده و با یارانه مناسب ناوگان تاکسیرانی را نیز نوسازی کنیم و در این میان و بودجه‌های سالیانه تکمیل رینگ‌ها و تقاطع‌ها را نیز اجرا کنیم.

وی سپس به تأمین پارکینگ عمومی نیز اشاره و خاطرنشان کرد: بااینکه کلیه درآمد شهرداری از حذف و کسر پارکینگ در حساب جدا نگهداری می‌شود اما مشکل پارکینگ عمومی با این اعتبار حل نمی‌شود و در هسته مرکزی شهر مشکلات زیادی داریم.

عضو شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: با اجرای خط‌کشی و نصب تابلوهای جدید و اجرای آسفالت و روکش معابر می‌توانیم بسیاری از مشکلات ترافیکی را در سطح شهر حل کنیم و باید به آن توجه کافی داشته باشیم.