توسعه کتابخانه‌های عمومی از محورهای بازآفرینی شهری است/ انتقاد از روند طولانی بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهر
توسعه کتابخانه‌های عمومی از محورهای بازآفرینی شهری است/ انتقاد از روند طولانی بهره‌برداری از کتابخانه مرکزی شهر
مهندس امرالهی، احداث و ارتقای کتابخانه‌های عمومی را از ابزارهای مهم آموزش و فرهنگ عمومی در توسعه پایدار و بازآفرینی شهری برشمرد و گفت: شورای اسلامی شهر قم از جنبه بازآفرینی شهری نسبت به وصول درآمدهای قانونی نهاد کتابخانه‌ها در بعد محلی و ملی تلاش خواهد کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌الله امراللهی در دیدار مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی قم، آموزش و فرهنگ را از مباحث مهم در بازآفرینی شهری یادکرد و اظهار داشت: احداث و ارتقای کتابخانه‌های عمومی از ابزارهای مهم آموزش و فرهنگ عمومی در توسعه پایدار و بازآفرینی شهری است.
رئیس کمیسیون  شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر قم با اشاره به سابقه دیرینه کتابخانه در کشور، ادامه داد: بسیاری از کتابخانه‌های شاخص و کم‌نظیر کشور مانند کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی در این شهر واقع‌شده و علاوه بر این تعداد بسیار زیاد کتابخانه‌های تخصصی نیز با غنای علمی بالا در اختیار پژوهشگران و اندیشمندان قرار دارد.
امراللهی ادامه داد: شورای اسلامی شهر قم از جنبه بازآفرینی شهری نسبت به وصول درآمدهای قانونی نهاد کتابخانه‌ها در بعد محلی و ملی تلاش خواهد کرد.
وی با انتقاد از روند طولانی احداث کتابخانه مرکزی شهر قم، خاطرنشان کرد: این کتابخانه باگذشت بیش از یک دهه هنوز به بهره‌برداری نرسیده درحالی‌که توسعه این مراکز از ماموریت های مهم بازآفرینی شهری محسوب می‌شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم یادآور شد: از مسئولان استانی و مدیران شهری درخواست می‌شود نسبت به تکمیل و بهره‌برداری از این مجموعه مهم فرهنگی حمایت و اقدامات لازم را انجام بدهند.