لزوم برگزاری دوره‌های هویت بخشی در قم/ضرورت به‌کارگیری ابزار هنر در ارتقای فرهنگ جامعه
لزوم برگزاری دوره‌های هویت بخشی در قم/ضرورت به‌کارگیری ابزار هنر در ارتقای فرهنگ جامعه
دکتر ملایی با تأکید بر توجه به هویت و هویت‌سازی در بین کودکان و نوجوانان گفت: امروز دشمن در پی تخریب سه عنصر قدرتمند زن و خانواده ،معلم و هنرمند در جامعه بوده و باید با استفاده از همه شاخه‌های هنر مانع تضعیف هویت و فرهنگ جامعه شویم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی در اختتامیه پنجمین دوره جشنواره عکاسی پاییز برگ‌ریز با تقدیر از اقدامات انجام‌شده در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اظهار داشت: مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به همراه تیم تخصصی که دارد توانسته در حوزه فضای سبز کارهای بزرگی را انجام دهد.

وی با تأکید بر اهمیت و جایگاه هنر در انتقال مفاهیم ارزشی و دینی افزود: باید بدانیم در حوزه مسائل دینی نیز این هنر بوده که توانسته مفاهیم ارزشی ما مانند عاشورا را زنده نگه دارد و ائمه اطهار(ع) بعد از امام حسین(ع) از علم و هنر برای انتقال و توسعه دین و فرهنگ استفاده کرده‌اند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باید در استفاده از هنر و در ارتقای فرهنگ جامعه نگاه، بازی داشته باشیم و فرقی نمی‌کند از چه شاخه هنری برای این مهم استفاده می‌کنیم و با نگاه به سیره مقام معظم رهبری می‌بینیم ایشان نیز به نخبگان و هنرمندان بیش از اقشار دیگر جامعه اهمیت می‌دهند.

وی ادامه داد: ایران تنها فرهنگ و امپراتوری جهان بوده که باقی‌مانده است، تجربه و قدمت ما در کشورگشایی و کشورداری در کنار دین شیعه قدرت بزرگی را ایجاد کرده که جهان نمی‌تواند این قدرت و فرهنگ را تحمل کند و هجمه‌های زیادی را در دو مقطع نفوذ و سلطه برای ایران وارد می‌کند.

ملایی بهره‌مندی دشمن از هنر در مرحله نفوذ را موردتوجه قرارداد و تأکید کرد: متأسفانه یکی از مشکلات ما در شهر قم و کشور ضعیف شدن هویت در بین مردم بوده و باید با کمک گرفتن از هنر در تمام شاخه‌ها هویت را در کودکی ایجاد کرده و نوجوانی و جوانی تثبیت کنیم.

وی ادامه داد: امروز شاهد تخریب سه عنصر مهم قدرت کشور یعنی زن و خانواده، معلم و هنرمند هستیم که باید با برگزاری دوره‌های هویت بخشی در جامعه مانع پیشبرد اهداف دشمن در تخریب فرهنگ و کشور باشیم و اجازه ندهیم این سه عنصر مهم و قدرتمند در جامعه ضعیف شود.