لزوم تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی و انقلابی شهر قم/مدیریت شهری نقش هویت‌ساز دارد
لزوم تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی و انقلابی شهر قم/مدیریت شهری نقش هویت‌ساز دارد
اخوان با تأکید بر لزوم تقویت فرهنگ و تمدن اسلامی و انقلابی شهر قم گفت: در شهر قم امروز شاهد دوری مردم شهر از فرهنگ قم هستیم و باید این اعتمادبه‌نفس و غرور را در بین شهروندان ایجاد کنیم تا بخشی از بحران هویت در شهر حل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مجید اخوان در جلسه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم، هویت‌سازی را موضوع مهمی دانست و اظهار داشت: امروز شاهد بحران هویت در جامعه هستیم و به علت کم‌کاری‌ها، کشورهای همسایه در حال مصادره فرهنگ و تاریخ ما هستند.

وی غرب‌زدگی بین نسل جوان را نیز مطرح کرد و افزود: در شهر قم امروز شاهد دوری مردم شهر از فرهنگ قم هستیم و باید این اعتمادبه‌نفس و غرور را در بین شهروندان ایجاد کنیم تا بخشی از بحران هویت در شهر حل کنیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم تقویت فرهنگ قمی را مطرح کرد و گفت: امروز باید کارهای فرهنگی شهر در جهت تقویت فرهنگ و اصالت شهر قم برنامه‌ریزی شود و نقش مدیریت شهری در این تقویت و هویت‌سازی بسیار مهم و کلیدی است.

وی بر ایجاد احساس تعلق و دل‌بستگی در بین شهروندان قم تأکید کرد: شهرداری و مدیریت شهری می‌تواند در ایجاد علاقه و عرق به شهر کارهای زیادی انجام دهد تا جوانان از تاریخ و فرهنگ شهر قم فرار نکرده و با شناخت از شهر و تاریخ شهر نسبت به فرهنگ خود احساس غرور کنند.

اخوان به نگاه و دیدگاه مقام معظم رهبری نیز در مورد مردم قم اشاره و تصریح کرد: از نظر مقام معظم رهبری مردم شهر قم همیشه ۵۰ سال از زمان خود جلوتر بوده و در سال ۴۲ انقلاب و اندیشه امام خمینی(ره) را درک کرده‌اند و بصیرت داشته‌اند و شهر قم را شهر قیام و اقامه قیام می‌دانند.