شورای شهر قم از جوانان داوطلب هلال‌احمر استان حمایت کند
شورای شهر قم از جوانان داوطلب هلال‌احمر استان حمایت کند
مصباحی معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم با تأکید بر لزوم حمایت از 26 هزار جوان قمی عضو سازمان جوانان هلال‌احمر استان قم گفت: کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم می‌تواند در جهت حمایت از این جوانان و دیده شدن فعالیت آن‌ها گام‌های مهمی را بردارد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمد مصباحی در حاشیه برگزاری کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم، با یادآوری روز ۱۴ آبان و سالروز تأسیس سازمان جوانان هلال‌احمر اظهار داشت: هدف از تشکیل این سازمان انجام کارهای فرهنگی و عام‌المنفعه بوده که مردم با این جنبه از فعالیت‌های هلال‌احمر آشنایی کمی دارند.

وی نحوه عضوگیری سازمان جوانان هلال‌احمر را تشریح کرد و افزود: در این سازمان از سن ۵ سال تا ۳۵ عضو داریم و این افراد به‌صورت داوطلبانه دوره‌های عمومی امداد نجات را گذرانده و با فعالیت‌های عام‌المنفعه آشنا می‌شوند و اگر دوست داشته باشند سازمان‌دهی شده و به بخش معاونت امداد و نجات منتقل می‌شوند تا دوره‌های تخصصی بگذرانند.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم ادامه داد: این سازمان بر اساس رده سنی اداره می‌شود و در مهدکودک‌ها و پیش‌دبستانی‌های به نام کانون غنچه‌های هلال، در مدارس با نام کانون دانش‌آموزی، در دانشگاه‌ها کانون دانشجویی و در حوزه‌های علمیه با نام کانون طلاب فعال هستند و یک کانون آزاد نیز در مرکز فعالیت می‌کند.

وی برنامه‌های سازمان جوانان هلال‌احمر را تشریح کرد و گفت: در این سازمان دو نوع برنامه اجرا می‌شود؛ به این ‌صورت که یک برنامه ابلاغی از سازمان جوانان هلال‌احمر اجراشده و یک برنامه نیز ابتکاری از طرف اعضا پیشنهاد و اجرایی می‌شود و ما از آن‌ها حمایت و پشتیبانی کرده و این اختیار به کانون‌ها داده می‌شود.

مصباحی یادآوری کرد: در ۱۵ سال گذشته هیچ بودجه‌ای از استان به ما تعلق نگرفته و بودجه سازمان به‌صورت متمرکز و کشوری است و یکی از سازمان‌های فعال و مؤثر در حوزه اوقات فراغت در شهر هستیم و ۳۳ رشته  آموزشی در کل سال برگزار می‌کنیم و آموزش‌های ما مهارتی بوده و گواهی برای آن صادر می‌شود تا افراد بتواند به یک کسب‌وکار خورد دست پیدا کند.

وی ادامه داد: اعضای سازمان تماماً داوطلبانه و بدون چشم‌داشت فعالیت می‌کنند و حتی زمان کرونا نیز غربال‌گری انجام داده و ناظران سلامت در پایش اصناف ستاد سردار سلیمانی بودند و بیش از ۷۰۰ بازدید را انجام داده و هر کاری که در استان زمین‌مانده توسط این افراد انجام می‌شود.

معاون جوانان جمعیت هلال‌احمر استان قم دیده شدن فعالیت این افراد را لازم خواند و تأکید کرد: درست است این افراد به‌صورت داوطلبانه کار انجام می‌دهند اما ما باید قدردان این افراد باشیم و نیاز به کمک داریم و دستگاه‌های فرهنگی پشتیبانی لازم را از ما داشته باشند.

وی یادآور شد: در کشورهای دیگر به کسانی که عضو چنین سازمان‌های هستند بهای زیادی داده می‌شود و حتی زمانی که قرار است عضو هیئت‌علمی دانشگاه باشند رزومه آن‌ها در عضویت در سازمان‌های مردم‌نهاد بشردوستانه و شرکت در کارهای عام‌المنفعه یکی از امتیازات اصلی است اما در ایران در هیچ کجا لحاظ نمی‌شود.

مصباحی در پایان از پشتیبانی کمیسیون بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر از جوانان هلال‌احمر خبر داد و گفت: در حدود ۲۶ هزار نفر از جوانان استان تحت پوشش این سازمان بوده و ما از کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم درخواست حمایت از این جوانان راداریم.