مدیریت شهری بیش از سایر دستگاه ها در کنگره ملی شهدای استان قم در میدان است
مدیریت شهری بیش از سایر دستگاه ها در کنگره ملی شهدای استان قم در میدان است
خوشگفتار رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم با اشاره به نقش سیاست گذاری شورای اسلامی شهر، اظهار داشت: جنگ شناختی امروز باید مورد توجه همه مسئولان امر باشد، شورای اسلامی شهر قم نیز با توجه به نقش سیاست گذاری خود می تواند در اجرای کنگره شهدای استان قم اثر و نمود قابل توجهی داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمدرضا خوشگفتار مقدم در شصتمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از اقدامات انجام‌شده برای کنگره ملی شهدای استان قم ارائه داد و اظهار داشت: کار کنگره از سال ۹۸ آغاز و سعی شده دغدغه مقام معظم رهبری در انتقال یاد و پیام شهدا به نسل جوان در قالب این کنگره اجرایی شود.

وی تمرکز کنگره ملی شهدای استان قم را بر انتقال یاد و پیام شهدا دانست و یادآور شد: شهرداری به‌عنوان پیشانی کارهای شهر یار ما در این کار بزرگ بوده و بیش از سایر دستگاه‌ها در میدان است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم تأکید کرد: اجرای بخشی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری برای انتقال پیام و یاد شهدا توسط شهرداری و با ساخت تندیس‌ها و فضاسازی محیطی انجام‌شده و در دیدار با خانواده شهدا نیز شهردار و کارکنان شهرداری قم شرکت پرشوری دارند.

وی دیدار با خانواده شهدا را یکی از اولویت‌های کنگره خواند و بیان کرد: دیدار با خانواده شهدا کمترین کاری است که ما می‌توانیم انجام دهیم؛ تا امروز بیش از ۱۸۰۰ تصویر از شهدا بازسازی‌شده که کار بزرگی است و زیرساختی برای ساخت محصولات فرهنگی ایجاد می‌کند.

خوشگفتار مقدم از برگزار ۱۰۰۰ دیدار توسط کنگره شهدای روحانیت، ارتش و فراجا خبر داد و گفت: حدود ۱۸۰۰ دیدار با مشارکت تمام دستگاه‌ها برگزارشده و درمجموع ۴۷۰۰ دیدار انجام‌شده که حدود ۳۰۰۰ مورد آن در قالب برگزار کنگره بوده است.

وی تولید محصولات فرهنگی برای انتقال پیام شهدا را نیز مطرح و تصریح کرد: انتشارات جمکران دفتر ادبیات پایداری را تأسیس کرده و کتاب شهدای استان را منتشر کرده است. از طرفی سرنوشت بسیاری از شهدا قابلیت ‌تبدیل به فیلم‌های داستانی را دارد؛ شهر قم ۸ شهید خلبان دارد که تا امروز مطرح نشده و مغفول مانده است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم ادامه داد: درمجموع بیش از ۲۰۰ عنوان کتاب توسط مؤسسات و مسجد مقدس جمکران منتشرشده است، همچنین با همکاری شرکت فارابی، صداوسیما و موسسه اوج نیز فیلم شهید زین‌الدین در حال تولید است.

وی خاطرنشان کرد: ۶۰ موضوع و شهید از قم انتخاب‌شده و فیلم مستند آن‌ها در حال ساخت است و بخشی از این فیلم‌ها در جشنواره ارائه می‌شود. تقریباً ۳۰ فیلم آماده بوده و ۳۰ فیلم دیگر در ۱۰ روز آینده تمام می‌شود. ‌یک سمفونی نیز به مناسبت شهدای قم و برای کنگره در حال ساخت است.

خوشگفتار مقدم ادامه داد: همچنین تئاتری نیز با موضوع دفاع مقدس ساخته‌شده و به‌زودی اجرا می‌شود و به مدت ۲۰ روز اکران می‌شود،‌ تئاتر فاخر فصل شیدایی نیز اجراشده و مورد رضایت شهروندان قرار گرفت و پنج یادواره نیز برای شهدای ارتش در این مدت برگزار کردیم.

وی برگزاری اجلاسیه پایانی را موردتوجه قرارداد و گفت: این هفته با توجه به برگزاری اجلاسیه پایانی نمایشگاه کتاب دفاع مقدس نیز در قم برگزار می‌شود که افتتاحیه آن برگزارشده است. بیش از ۱۰۰ انتشارات در این نمایشگاه شرکت کرده‌اند و آنچه در حال اتفاق است اثربخش بوده است.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم در ادامه به نقش شورا در اجرای برنامه‌های فرهنگی در شهر اشاره کرد و گفت: شورای شهر قم می‌تواند در برگزاری کنگره بعدی شهدا در سال ۱۴۰۶ نقش تعیین‌کننده داشته باشد و از امروز باید زیرساخت‌های آن تدارک دیده و کار آغاز شود.

وی تبلیغات شهری برای برگزاری اجلاسیه پایانی را نیز مطرح و بیان کرد: نقاط تبلیغاتی برای اجلاس پایانی و ۱۹ نقطه برای انتقال شهروندان به مسجد مقدس جمکران و شرکت در اجلاسیه مشخص‌شده است و اتوبوس‌ها از ساعت ۸ و نیم تا ۱۵ در خدمت شهروندان هستند.

رئیس ستاد کنگره ملی شهدای استان قم بخشی از برنامه‌های کلیدی اجلاسیه پایانی را نیز تشریح کرد و گفت: حدود ۳۰ دقیقه پیام مقام معظم رهبری پخش می‌شود، سخنران ویژه اجلاسیه سردار سلامی خواهد بود و کلیپ‌های گزارشی و فعالیت‌های فرهنگی چندزبانه اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: آموزش‌وپرورش با برگزاری هزار یادواره فاخر در یک‌زمان مشخص در مدارس کار بزرگی را انجام داد به‌طوری‌که وزیر آموزش پرورش به قم سفرکرده و از این کار تقدیر کرد، انجمن خوشنویسان نیز وصیت نام شهدا را خوشنویسی کرد و باید از زبان هنر در انتقال یاد و پیام شهدا استفاده کنیم.

خوشگفتار کار برای کنگره را جنگ شناختی خواند و خاطرنشان کرد: باید با نگاه باز و خردمندانه برای کنگره کارکنیم و بدانیم کنگره مراسم تحریم نیست بلکه یک جنگ شناختی است تا جوانان را در این مسیر قرار دهیم و باید کار در این حوزه را در اولویت کار خود قرار دهیم.

وی در پایان با تشکر از اعضای شورا و شهرداری قم خاطرنشان کرد: شورا با توجه به نقش سیاست‌گذاری می‌تواند در اجرای کنگره بسیار مؤثر باشد و امیدواریم روز پنج‌شنبه میزبان شما باشیم. از ۵ هزار و ۵۰۰ خانواده شهدا پذیرای می‌شود و ۱۰ هزار صندلی برای شهروندان پیش‌بینی‌شده است.