کتاب چراغ دانایی و کتابداران راهنماییان تعالی جامعه‌‌ هستند
کتاب چراغ دانایی و کتابداران راهنماییان تعالی جامعه‌‌ هستند
نیازمند رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم با تاکید بر ضرورت سهولت فرآیندها و تکمیل زیرساخت‌های شهری برای افزایش سرانه مطالعه، اظهار داشت: افزایش سرانه مطالعه به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی توسعه یافتگی جامعه شناخته می‌شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، نرجس نیازمند به مناسبت ۲۴ آبان و روز کتابدار اظهار داشت: کتاب خوب زمینه ساز رشد و شکوفایی در بعد فردی است و اگر این فرهنگ نجات بخش و متعالی به یکی کالاهای اصلی سبد فرهنگی جامعه تبدیل شود، می‌تواند انسان‌هایی عمیق و ژرف‌نگری را به‌خصوص در برابر جولان اطلاعات سطحی و کم عمق دنیای مجازی بسازد.

وی یادآور شد: کتاب و کتابخانه همیشه در تاریخ افتخار آمیز ایران نقش بی بدیل در آگاهی بخشی و تربیت اندیشمندان سترگ داشته و هیچ جای شکی نیست که ملتی که با کتاب بیگانه باشد، نه می‌تواند هویت و جایگاه خود را به درستی در جهان بازشناسی کند و نه می‌تواند به قله‌های بلند پیشرفت و تعالی برسد.

نیازمند افزود: کتاب و کتابخانه چراغ آینده روشن تمدن ایران اسلامی است و کتابداران چون راهنمایان مسیر نقش مهمی در هدایت‌گری و ارتقای فرهنگ عمومی و افزایش سرانه مطالعه به‌عنوان یکی از شاخص‌های اصلی ارزیابی توسعه یافتگی جامعه شناخته می‌شود.

رییس کمیته بانوان و خانواده شورای اسلامی شهر قم افزود: کتابداران که بخش عمده‌ای از آنها را بانوان شامل می‌شوند، در جذب و ایجاد احساس مثبت به فضای کتاب و کتابخوانی تأثیر مستقیمی دارند انتظار می رود به دغدغه‌های اهالی علم و فرهنگ نیز توجه لازم از سوی نهادهای مسئول و تصمیم‌ساز صورت بگیرد.