جانمایی مسیرهای پیاده‌راه‌ها بازنگری شود/لزوم اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی
جانمایی مسیرهای پیاده‌راه‌ها بازنگری شود/لزوم اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی
رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم با تأکید بر بازنگری جانمایی مسیرهای پیاده راه‌ها در شهر گفت: اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی و بازارها توجیه دارد، اما توجه به نحوه انجام و زیبایی طرح نیز باید بررسی دقیق کارشناسی داشته باشد تا موجب نارضایتی نشود.

به گزاش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید مجتبی سبحانی ثابت در شصت و یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم، به اجرای طرح پیاده راه‌ها در شهر قم اشاره کرد و اظهار داشت: اصل اجرای این طرح‌ها درست است، اما امروز مردم و کسبه مشکلاتی داشته و عدم حل این مشکلات نارضایتی‌های زیادی را ایجاد کرده که نباید نادیده بگیریم.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: دریکی از بسط‌های حرم مطهر چندین خودروی برقی فعال است، اما در پیاده راه‌ها چنین امکانی وجود ندارد و باید در اجرای پیاده راه‌ها مسائل زیادی را در نظر بگیریم، درحالی‌که در مسیرهای جدیدی که به‌عنوان پیاده راه مطرح‌شده این ملاحظات دیده نشده است.

وی اجرای پیاده راه را مربوط به مسیرهای خاص دانست و خاطرنشان کرد: طرح پیاده‌راه باید در مسیرهای خاص و محورهای تاریخی اجرا شود و ما در جانمایی‌های فعلی بحث داشته و باید بررسی بیشتری انجام شود تا نارضایتی ایجاد نشود و مردم از زیبایی آن لذت ببرند.

سبحانی ثابت در پایان تأکید کرد: اجرای پیاده راه‌ها در مسیرهای تاریخی و بازارها توجیه دارد، اما این‌که بخواهیم در تمام شهر و بدون در نظر گرفتن امکانات این طرح‌ها را اجرا کنیم در طولانی‌مدت نارضایتی شهروندان را خواهیم داشت.