راهیان پیشرفت حوزه و دانشگاه فعال شود
راهیان پیشرفت حوزه و دانشگاه فعال شود
دکتر ملائی بر لزوم فعال شدن راهیان پیشرفت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: ما در حوزه جهاد تبیین باید راهیان پیشرفت را که در نگاه دولت مد نظر است، فعال کنیم؛ همچنین دوره‌های مختلفی جهت تربیت راویان راهیان پیشرفت برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملائی در نشست مدیر جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها با مسئولان و مدیران دانشگاه‌ها و نهادهای مرتبط که به مناسبت وحدت حوزه و دانشگاه در سالن جلسات مدیریت جامعه الزهرا سلام‌الله‌علیها برگزار شد، با اشاره به جنگ نرم و شناختی که امروز از سوی دشمن صورت می‌گیرد، عنوان کرد: دشمن از تمام ابزارهای خود در حوزه جنگ روانی و جنگ شناختی استفاده می‌کند و به دنبال اعتبار زدایی از چهره اسلام و انقلاب اسلامی و اعتبارزایی به چهره خود است، بنابراین نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه این است که به دنبال اعتبارزایی به جبهه انقلاب و چهره اسلام و انقلاب اسلامی و اعتبارزدایی از جبهه و چهره دشمن باشد و این کار از طریق راهبرد حوزه و دانشگاه صورت می‌گیرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم افزود: این فعالیت‌ها می‌تواند از طریق فعالیت‌های کلان استانی و در سطح حوزه و دانشگاه‌ها به صورت خاص انجام شود که در این راستا برنامه‌ها و پیشنهاداتی وجود دارد.

https://media.hawzahnews.com/d/2022/12/05/3/1643820.jpg

ملائی با اشاره به برگزاری نمایشگاه‌ها به منظور اعتبارزایی به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، ادامه داد: تکنیکی که در بحث اعتبارزایی و اعتبارزدایی مطرح است، از طریق عیان و بیان صورت می‌گیرد، عیان به معنای بصر است، مانند برگزاری نمایشگاه‌هایی که بتواند چهره و نقشه‌های دشمن را تبیین کند؛ ما باید به دنبال تبیین چهره دشمن باشیم و از طریق تبیین چهره دشمن به هدف خود برسیم.

وی همچنین به برگزاری جلسات و نشست‌های سواد رسانه ای اشاره کرد و اظهار داشت: ما باید در دانشگاه‌ها زنگ رسانه داشته باشیم و با برگزاری نشست‌های مختلف، سواد رسانه ای دانشجویان را ارتقا دهیم.

نماینده شورای اسلامی شهر قم بر لزوم فعال شدن راهیان پیشرفت حوزه و دانشگاه تأکید کرد و گفت: ما در حوزه جهاد تبیین باید راهیان پیشرفت را که در نگاه دولت مد نظر است، فعال کنیم و دبیرخانه ای فعال شود؛ همچنین باید دوره‌های مختلفی جهت تربیت راویان راهیان پیشرفت برگزار شود تا به واسطه این اردوهای راویان پیشرفت، مسئولیت پذیری در دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه تقویت شود.

ملائی با بیان اینکه دانشجو باید در برنامه‌های مختلف به عنوان تبیین‌گر و افسر جبهه انقلاب در مساجد و هیئات مذهبی حضور داشته باشد، به مواردی چون لزوم ارتباط دانشجویان با کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، سازمان تبلیغات، تولید محتوا، دید و بازدید از پروژه ها، دیدار با خانواده معظم شهدا و ارتباط با آنها اشاره کرد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قم در پایان به حضور اساتید کنشگر در دانشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: اساتید باید در دانشگاه‌ها فعال باشند و نقش مؤثر، کنشگر و نقش آفرین در میان جوانان داشته باشند.