دولت به تمهیدات حمل‌ونقل عمومی در ۵۶۰ هکتاری توجه کند
دولت به تمهیدات حمل‌ونقل عمومی در ۵۶۰ هکتاری توجه کند
دهناد با اشاره به مقوله حمل و نقل به عنوان یکی از ارکان توسعه شهر اظهار داشت: در توسعه یک پهنه همان‌طور که نیاز به آب و برق‌داریم، باید حمل‌ونقل عمومی آن نیز تأمین شود و دولت باید این موضوع را دیده و از امروز برای ۵۶۰ هکتاری پیگیری‌های لازم انجام شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در شصت و پنجمین جلسه علنی و رسمی شورای اسلامی شهر قم، با اشاره به مشکلات منطقه پردیسان اظهار داشت: منطقه پردیسان علاوه بر سیستم حمل‌ونقل عمومی، نیاز به سیستم حمل‌ونقل داخلی نیز دارد که باید به آن توجه کنیم.
وی میزان استفاده شهروندان از اتوبوس در منطقه پردیسان را ارزیابی کرد و گفت: باید سیستم حمل‌ونقل به‌گونه‌ای باشد که هر شخص با ۴۰۰ متر پیاده‌روی به ایستگاه اتوبوس دسترسی داشته باشد و حداکثر ۱۰ دقیقه منتظر بماند.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: سیستم حمل‌ونقل جامعی برای منطقه پردیسان طراحی‌شده است و ظرف یک سال آینده اجرایی می‌شود و با اضافه شدن ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان اتوبوس‌رانی شهرداری و راه‌اندازی خط سریع و سیر بلوار آیت‌الله بروجردی بسیاری مشکلات برطرف خواهد شد.
وی اختصاص تعدادی از ون‌های در حال خرید در شهرداری قم را به پردیسان موردتوجه قرارداد و خاطرنشان کرد: با اختصاص این ون‌ها به منطقه پردیسان می‌توانیم از ظرفیت اتوبوس‌ها بهینه‌تر استفاده کرده و مسیرهای کوتاه را با کمک این ون‌ها پوشش دهیم.
دهناد سپس به محدود ۵۶۰ هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: در توسعه شهرها یکی از مسائلی که به آن نگاه می‌شود، موضوع حمل‌ونقل عمومی است که با نام توسعه بر مبنای حمل‌ونقل گفته می‌شود و در توسعه یک پهنه همان‌طور که نیاز به آب و برق‌داریم، باید حمل‌ونقل عمومی آن نیز تأمین شود و دولت باید این موضوع را دیده و از امروز برای ۵۶۰ هکتاری پیگیری‌های لازم انجام شود.
وی در ادامه لایحه خرید ۵۰ دستگاه ون را مطرح کرد و گفت: با توجه به نامه وزارت کشور برای خرید ۵۰ دستگاه ون،‌ مدیریت شهری در یک بازه زمانی مشخص باید هزینه آن را واریز کند و این نشان می‌دهد که دولت تصمیم گرفته سهم خود را در توسعه حمل‌ونقل عمومی بر عهده بگیرد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: ۷۰ درصد هزینه خرید ون‌ها را دولت پرداخت کرده و ۳۰ درصد آن از منابع داخلی پرداخت می‌شود، هر دستگاه ون یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان قیمت دارد که شهرداری ۴۰۰ میلیون تومان پرداخت می‌کند.
وی در پایان از برنامه‌ریزی برای بهره‌برداری از خودروهای ون با بخش خصوصی خبر داد و یادآور شد: با توجه به مشکل ناوگان تاکسیرانی و فرسودگی ۶۰ درصدی آن باید در خرید این ون‌ها سرعت عمل لازم را داشته باشیم تا فرایند اداری آن در کمترین زمان طی شود.