آموزش و آگاه‌سازی شهروندان باید مورد توجه متولیان امر باشد
آموزش و آگاه‌سازی شهروندان باید مورد توجه متولیان امر باشد
نیازمند رئیس کمیته بانوان و امور خانواده شورای شهر قم، اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال 1414 و توسعه شهر قم؛ در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان است.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم؛ نرجس نیازمند در کارگاه آموزشی «یاریگران محله» که در سالن غدیر کتابخانه عمومی آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) برگزار شد، با تبریک میلاد با سعادت حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن، با اشاره به تشکیل کمیته بانوان و امور خانواده شورای اسلامی شهر قم گفت: پس از تشکیل این کمیته، برای آن کارگروه‌هایی تعریف شد که کارگروه‌های «آسیب‌های اجتماعی» و «آموزش و تعالی» از آن جمله است.

وی با اشاره به برگزاری نخستین دوره آموزشی مذکور افزود: این دوره آموزشی در راستای همین ۲ کارگروه می‌باشد و برای برگزاری این دوره آموزشی؛ ساعت‌های بسیاری بحث، بررسی و مطالعه انجام شده است.

وی گفت: اهداف و محورهای اصلی این طرح عبارت هستند از: کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی و فرهنگی به همراه پایش آسیب‌ها در مناطق آسیب‌پذیر شهر قم؛ آموزش، توانمندسازی، اطلاع‌رسانی و آگاهی‌بخشی شهروندان؛ بسترسازی در زمینه تربیت مربی و مشاوره خانواده با استفاده از ظرفیت‌های محلی؛ بسترسازی برای ایجاد زیستِ مطلوب شهری برای شهروندان با رویکرد مدیریت و برنامه‌ریزی شهری مطلوب؛ حفظ جایگاه معنوی، مذهبی و فرهنگی شهر مقدس قم، شبکه‌سازی و تیم‌سازی شهروندان به صورت محلی؛ افزایش مشارکت اجتماعی در محلات و تولید محتوای علمی و آموزشی.

نیازمند اظهار داشت: بر اساس چشم‌انداز شهرداری قم تا سال ۱۴۱۴ و توسعه شهر قم؛ در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی، نیازمند تصمیم گیری مدیران شهری برای ایجاد توانمندسازی و آگاه‌سازی شهروندان است.

عضو هیات رییسه شورای اسلامی شهر قم در بخش دیگر سخنان خود خاطرنشان کرد: به منظور ارتقای برگزاری دوره‌های آتی از نظرهای کارشناسان و شرکت‌کنندگان بهره می‌بریم.