کرایه تاکسی‌ها در قم بر مبنای مسافت طی شده دریافت شود/نرخ‌گذاری ثابت اجحاف در حق تاکسیرانان و شهروندان است
کرایه تاکسی‌ها در قم بر مبنای مسافت طی شده دریافت شود/نرخ‌گذاری ثابت اجحاف در حق تاکسیرانان و شهروندان است
امرالهی رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم گفت: در بسیاری از کلان‌شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده تعیین می‌شود و به‌صورت غیرثابت نرخ‌گذاری شود تا کسانی که می‌خواهند مسیر کوتاه بروند، مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، مهندس روح‌اله امرالهی در هفتاد و سومین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، با توجه به اختلاف‌نظرها در مورد افزایش نرخ تاکسی‌ها اظهار داشت: باید نرخ تاکسی‌ها نیز بر اساس مسافت تعیین شود تا مشکلات نرخ‌گذاری را بتوانیم ساماندهی کنیم.
وی استفاده از ساختار مسافت در شهرهای دیگر را مطرح کرد و افزود: در بسیاری از کلان‌شهرها نرخ کرایه تاکسی بر اساس مسافت طی شده تعیین می‌شود و به‌صورت غیرثابت نرخ‌گذاری شود تا کسانی که می‌خواهند مسیر کوتاه بروند مجبور به پرداخت هزینه کامل مسیر نشوند.
رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: اجرای نرخ یکسان عامل نارضایتی مردم بوده و با اجرای طرح مسافت به افزایش درامد تاکسی‌ها نیز کمک می‌کند، تا تاکسی‌ها بتوانند از مسیرهای طولانی بهای درستی دریافت کنند.