خدمات اتوبوس‌های رینگ طلایی اطراف حرم قم رایگان می‌شود
خدمات اتوبوس‌های رینگ طلایی اطراف حرم قم رایگان می‌شود
دهناد رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل عمومی شورای اسلامی شهر قم گفت: خدمات‌دهی اتوبوس‌ها در رینگ طلایی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از سال آینده بدون دریافت هزینه و به صورت کامل رایگان انجام خواهد شد.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سیدمحمدحسین دهناد با اشاره به آخرین مصوبات شورای اسلامی شهر قم، اظهار کرد: جلسه ۱۷ بهمن‌ماه شورای شهر مصوباتی در زمینه حمل و نقل عمومی داشته است تا خدمت‌رسانی به مردم به صورت مطلوب‌تر دنبال شود.

وی ادامه داد: بر اساس این مصوبات خدمات‌دهی اتوبوس‌ها در رینگ طلایی اطراف حرم حضرت معصومه(س) از سال آینده بدون دریافت هزینه و به صورت کاملا رایگان انجام خواهد شد.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر قم تصریح کرد: باتوجه به مشکلاتی که مردم منطقه پردیسان بابت خطوط داخلی اتوبوس این شهرک داشتند در این جلسه مصوب شد که یک خط گردشی داخلی در این منطقه راه‌اندازی شود که پوشش تمام محلات پردیسان به خطوط اتوبوس‌رانی را در بر داشته باشد.

دهناد خاطرنشان کرد: مصوبه‌ای نیز درخصوص نرخ حمل و نقل عمومی برای سال آینده داشتیم که قرار شد هزینه هزار و ۵۰۰ تومانی بلیت اتوبوس به ۲ هزار و ۱۰۰ تومان افزایش پیدا کند. البته باید در نظر گرفت که جابه‌جایی هرمسافر برای ما ۶ هزار و ۵۰۰ تومان هزینه در بردار که ما تنها ۲ هزار و ۱۰۰ تومان دریافت خواهیم کرد.

وی در پایان گفت: در بحث حمل و نقل عمومی به نقطه مطلوبی که مد نظر داریم هنوز نرسیده‌ایم، در طرح جامع ذکر شده که استان قم نیاز به ۵۰۰ دستگاه اتوبوس دارد. البته برای سال آینده پیش‌بینی کرده‌ایم که ۲۰۵ دستگاه اتوبوس در سطح شهر خدمت رسانی خواهند کرد.