لزوم نظارت شورای اسلامی شهرها بر اجرای دقیق قانون هوای پاک
لزوم نظارت شورای اسلامی شهرها بر اجرای دقیق قانون هوای پاک
سامع اجرای قانون هوای پاک را نیازمند مطالبه‌ای آگاهانه و مستمر دانست و گفت: اجرای قانون هوای پاک، نیازمند هم‌افزایی در سایه تعامل و مطالبه فنی و به‌دوراز حاشیه است و شوراهای اسلامی شهر می‌توانند این نقش مطالبه گری را ایفا کنند.

به گزارش روابط عمومی شورای شهر مقدس قم، مهندس سید امیر سامع رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه بازدید از پروژه‌های عمرانی و دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر قم به مشکلات آلودگی هوا در کلان‌شهرها اشاره کرد و اظهار داشت: متأسفانه امروز به دلیل کم‌توجهی به عوامل مختلف شرایط خوبی در این حوزه نداریم.
وی قانون هوای پاک را یادآور شد و افزود: امروز نیاز داریم قانون هوای پاک به‌صورت کامل اجرایی شود و همه دستگاه‌ها وظایف خود را به‌صورت کامل اجرایی کنند.


عضو هیئت‌رئیسه شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: در قانون هوای پاک تمام وظایف دستگاه‌ها و وظایف نظارتی به‌خوبی مشخص‌شده است و منابع تأمین نیز بیان‌شده و به موضوعاتی مانند کمربند سبز شهرها، حمل‌ونقل پاک، وضعیت صنایع و شهرک‌های صنعتی پرداخته‌شده است.
وی تأکید کرد: باید شوراهای اسلامی شهر به‌عنوان نمایندگان مردم از هر دستگاه مطالبه انجام وظایف مشخص‌شده در قانون هوای پاک را داشته باشد به‌طوری‌که همه دستگاه‌ها وظایف خود را انجام دهند.
سامع رسیدن به شرایط مطلوب را نیازمند مطالبه‌ای آگاهانه و مستمر دانست و بیان کرد: رسیدن به شرایط مطلوب در حوزه محیط‌زیست و هوای پاک نیازمند هم‌افزایی در سایه تعامل و مطالبه فنی و به‌دوراز حاشیه بوده و شورای شهر می‌تواند این نقش مطالبه گری را ایفا کند.


وی با ابراز امیدواری از همکاری شورای اسلامی شهر قم و اصفهان در اجرای قانون هوای پاک خاطرنشان کرد: حل مشکل آلودگی هوا در شهرها کار یک روز نبوده و نیاز به برنامه‌ریزی جامع با نگاه بلندمدت دارد و باید به‌صورت گام‌به‌گام این مشکل حل شود.
رئیس کمیسیون سلامت، محیط‌زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان در پایان یادآور شد: تشکیل کارگروه و انتقال تجربیات کلان‌شهرها در حوزه سلامت و محیط‌زیست می‌تواند در حل این مشکل کمک شایانی کرده و این همکاری می‌تواند بسیار مؤثر باشد.
انتهای پیام/ر