تحول در شهرها با اعتماد به شوراها انجام می‌شود
تحول در شهرها با اعتماد به شوراها انجام می‌شود
حسینی عامل پیشرفت شهرها را تعامل و اعتماد دولت و مجلس به شورا دانست و گفت: اگر مدیریت یکپارچه شهرها تصویب شود شاهد تحول بزرگی در شهرها خواهیم بود، زیرا بودجه‌ای که دولت به ارگان‌ها اختصاص می‌دهد در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد که عدد قابل‌توجه ای است و با بودجه شهرداری‌ها قابل‌مقایسه نیست.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، سید ابراهیم حسینی در حاشیه برگزاری هفتادویکمین اجلاس مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی مرکز استان‌ها که به مدت دو روز در قم برگزار شد، ضمن تشکر از میزبانی شورای شهر قم از روسای شهرها اظهار داشت: برگزاری هفتادویکمین اجلاس نشان از تأثیرگذاری و ساختار موفق این مجمع است.
وی انتقال تجربیات در کمیسیون‌های تخصصی مجمع مشورتی روسای شوراهای اسلامی را یادآور شد و افزود: این مجمع کلکسیونی از تجربیات موفق شهرها است که امکان مشورت بر روی این موضوعات به وجود می‌آید و شهرهای میزبان نوع تعاملات خود را با مدیران استان بیان می‌کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نگاه به شوراها را موردتوجه قرارداد و تصریح کرد: نگاه مردم به شوراها در همه مناطق یکسان نیست و این تبادل‌نظر در مجمع می‌تواند در ارتقای شوراها و ایجاد اعتماد مردمی کمک زیادی کند.
وی از دولت خواستار اعتماد به شوراها شد و گفت: زمانی که دولت به شورا اعتماد کند می‌تواند در فضایی تعاملی کارها را انجام داده و مشکلات مردم حل می‌شود، در دوره ششم در شهر شیراز بین دستگاه‌های اجرایی و مدیریت شهری تعامل خوبی برگزارشده و شاهد اتفاقات خوبی در این شهر هستیم.
حسینی با تأکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی نیز باید به شوراها اعتماد داشته باشد، زیرا مجلس ریل‌گذار دولت بوده و اگر مدیریت یکپارچه شهرها را تصویب کند ما شاهد تحول بزرگی در شهرها خواهیم بود، ادامه داد: زیرا بودجه‌ای که دولت به ارگان‌ها اختصاص می‌دهد در اختیار مدیریت شهری قرار می‌گیرد که عدد قابل‌توجه ای است و با بودجه شهرداری‌ها قابل‌مقایسه نیست.
وی در پایان به توسعه شهر قم طی چند سال گذشته نیز اشاره کرد و گفت: شهر قم به معنای واقعی متحول شده و اتفاقات خوبی افتاده که نشان از همکاری و همدلی شورا و شهرداری است.
انتهای پیام/