تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت
تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت
دهناد با تأکید بر اجرای پروژه مترو و منوریل قم از تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ 5/6 همت در سال 1403 خبر داد و گفت:امیدواریم با جذب این بودجه پروژه های ریلی شهر مقدس قم را تکمیل کنیم.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر سید محمدحسین دهناد در صد و سی یکمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم از تصویب مجوز انتشار اوراق مشارکت قطار شهری به مبلغ ۵/۶ همت خبر داد و گفت: سال گذشته نیز ۲۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به شهر قم و برای تکمیل پروژه مترو اختصاص داده شد.
وی موارد مصرف اوراق مشارکت در سال ۱۴۰۳ را نیز تشریح کرد و افزود: این مبلغ در چهار بخش مورداستفاده خواهد گرفت که در بخش نخست آن ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل ایستگاه A 9 تا A 14 و فاز نخست خط Aهزینه خواهد شد.
رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: سه هزار میلیارد تومان برای تکمیل فاز دو خطA از میدان مطهری تا مسجد مقدس جمکران هزینه می‌شود.
وی از اختصاص یک هزار میلیارد تومان برای حفاری خط B قطار شهری نیز خبر داد و گفت: ۵۰۰ میلیارد تومان نیز برای اجرای پروژه مونوریل هزینه می‌شود.
دکتر دهناد ارتقاء ناوگان حمل‌ونقل عمومی و اتوبوسرانی را نیز مطرح کرد و گفت: با توجه به مکاتبات انجام‌شده با سازمان شهرداری‌های کشور و تعیین ردیف بودجه مشخص برای خرید اتوبوس در سال ۱۴۰۳، ۶۰۰ میلیارد تومان نیز برای خرید اتوبوس، مینی‌بوس و میدل باس در نظر گرفته‌شده است.
وی در پایان با ابراز امیدواری از تخصیص کامل این عدد به شهر قم گفت: امیدواریم بتوانیم مبلغ ۵/۶ همت را برای تکمیل پروژه‌های ریلی قم جذب کنیم.
انتهای پیام/