روز جمعه باید به جریان خودباوری و استقلال رأی دهیم
روز جمعه باید به جریان خودباوری و استقلال رأی دهیم
ملایی با معرفی جریان‌های فکری دو کاندیدای ریاست جمهوری و دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات گفت: باید به کسی رأی بدهیم که نماینده تفکر استقلال، خودباوری و توانمندی و ظرفیت‌های کشور است.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر مصطفی ملایی با توجه به برگزاری دوره دوم انتخابات اظهار داشت: از همه عموم مردم برای شرکت در دوره دوم انتخابات با حضور حداکثری دعوت می‌کنم و این نکته مهم است که اساس شکست و یا اساس پیروزی در انسان‌ها باور انسان‌ها است و شرکت در انتخابات نیز نیاز به باور این حقیقت دارد که حضور حداکثری پشتوانه نظام است.
وی به سخنان حضرت امام خمینی(ره) در خصوص باور اشاره کرد و افزود: این‌که امام خمینی(ره) می‌فرمایند محرم و صفر است که اسلام را زنده نگه می‌دارد نشان از این حقیقت است که باور به ارزش‌های محرم و صفر عامل پویایی و زنده نگه‌داشتن اسلام است و یا این‌که می‌فرماید خرمشهر را خدا آزاد کرد نیز نشان به باور به همه‌کاره بودن خداوند است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: شهید مطهری می‌گوید زمانی که با امام خمینی(ره) ملاقات داشتم چهار باور، ایمان به خدا، ایمان به هدف خود که ایجاد حکومت اسلامی بود و ایمان به راهش و ایمان به همراهانشان و امتش داشت.
وی به دو کاندیدای ریاست جمهوری اشاره و بیان کرد: این کاندیدا نیز بیانگر دو جریان فکری و تفکر در کشور است، یکی از جریان‌های فکری با باور منفی و وابستگی است که از دوران پهلوی منحوس در کشور حاکم شد و خیلی از بزرگان مانند شهید نواب با آن مبارزه می‌کردند و این تفکر در بعد از انقلاب نیز وجود داشت مانند بنی صدر که باعث سقوط خرمشهر شد.
دکتر ملایی ادامه داد: در ریاست‌جمهوری های گذشته نیز این تفکر دیده می‌شد که معتقد بودند انرژی هسته‌ای برای ما ارزشی ندارد و معتقد بودند باید با کدخدا ببندیم و مذاکره کنند و این تفکر وابستگی و عدم باور به ظرفیت‌های کشور و تکیه به داشته‌های خودمان وجود داشت.
وی به تاریخ پهلوی نیز اشاره کرد و گفت: در رژیم پهلوی نیز شاه با باور وابستگی جشن‌های سنگین ۲۵۰۰ ساله را با هزینه‌های سنگین در کشور با پیشنهاد رییس سازمان گردشگری رژیم غاصب صهیونیستی برگزار کرد و یا وجود مستشاران نظامی امریکایی و یا در کنفرانس ۱۳۲۲ تهران،ساعت‌ها پشت درهای بسته مذاکرات قدرت‌های بزرگ در کشور خودمان می‌ماند تا تخته فرشی به چرچیل هدیه کند.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم تأکید کرد: متأسفانه همین نگاه وابستگی را امروز دریکی از کاندیداهای ریاست جمهوری دوباره شاهد هستیم اما در مقابل دیگر تفکر استقلال و خودباوری آن‌یکی کاندیدا است، امام خمینی(ره) معتقد بود باید در مغز ملت‌ها نمی‌توانیم و نمی‌شود را از بین ببریم و به‌جای آن می‌توانیم و می‌شود را جایگزین کنیم.
وی ادامه داد: امام خمینی(ره) درزمانی که ازنظر بهداشت،صنعت و تمام مسائل موردنیاز جامعه وابسته بودیم وی به دنبال میدان آوردن و تقویت ظرفیت‌های درون جامعه بودو حضرت امام خمینی به دنبال توانمندی جامعه بود همچنین شهید نواب نیز به دنبال استقلال و خودباوری ملت بود.
دکتر ملایی تأکید کرد: امام خمینی(ره) با تشکیل نهاد مقدس بسیج و جهاد سازندگی را بر اساس همین خودباوری در جامعه بنا نهاد و دنبال تقویت و شخصیت دادن و همچنین هویت دادن به ظرفیت‌های درون جامعه بود تا عزت‌نفس و خودباوری جامعه افزایش پیدا کند و حضرت امام به دنبال بیان شکوه و بزرگی مردم ایران و فرهنگ ایرانی اسلامی بود.
وی مردم ایران خود سیمرغ هستند و خاطرنشان کرد: ما ملت ایران با شهدایی مانند شهید سلیمانی، شهید باقری و شهید رئیسی و سایر شهدا خودمان سیمرغ هستیم و این تفکر زیبا یک مکتب است و زمانی که خودمان مکتب حاج قاسم داریم چرا به سراغ مکتب‌های دیگر برویم و سرمایه‌های عظیم انسانی و نخبگان علمی و زنان عفیف و موفق خود را نمی‌بینیم.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: کشور ما مملو از ظرفیت‌هایی مانند امیرکبیر، ابن‌سینا، شهید نواب و شهید احمدی روشن داریم، ما رهبری داریم که کل دنیا متحیر از قدرت رهبری و زعامت ایشان است و نیز کشوری متشکل از اقوامی داریم که در کنار هم قدرت بزرگی را تشکیل داده‌اند.
وی دکتر جلیلی را نماد تفکر استقلال و اعتمادبه‌نفس معرفی کرد و گفت: وی نگاه تفکر خودباوری است و راه شهید رئیسی را دنبال می‌کند درحالی‌که دکتر پزشکیان نماینده باور وابستگی است و معتقد است باید قدرت و عزت‌نفس خود را بدهیم تا چند برگ کاغذ از مذاکره بگیریم.

دکتر ملایی تصریح کرد: بدانیم در جمعه آینده قرار است به کدام تفکر رأی دهیم و این تفکر نماینده چه جریانی در کشور است و بدانیم تفکر استقلال هزینه دارد زیرا دشمن به دنبال این است که به ما هزینه تحمیل کند، زمانی دشمن به دنبال این بود اجازه ورود تسلیحات به ما ندهد و امروز به دنبال عدم اجازه صادرات تسلیحات است.