شهرداری در برگزاری دوره های مراقبت اجتماعی ویژه دانش آموزان مشارکت کند
شهرداری در برگزاری دوره های مراقبت اجتماعی ویژه دانش آموزان مشارکت کند
ملایی با اشاره به اهمیت آموزش در حوزه اعتیاد و کنترل این آسیب اجتماعی در مدارس گفت: در برنامه‌های ارتقا نماد در راستای مراقبت اجتماعی در برابر رفتارهای پرخطر، شهرداری قم می‌تواند در برگزاری دوره های مراقبت اجتماعی ویژه دانش آموزان مشارکت کند.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، رسول ملایی با حضور در صد و سی و پنجمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم ضمن تشکر از شورای شهر قم در توجه به دانش آموزان اظهار داشت: امروز مبارزه با اعتیاد یک مسئله مهم در آموزش‌وپرورش است.
وی بر استفاده از ظرفیت‌های داخلی و سایر دستگاه‌ها در اجرای آموزش‌های لازم برای پیشگیری از اعتیاد تأکید کرد و افزود: در حال حاضر آموزش‌وپرورش طرح سه مرحله‌ای را در آموزش اجرا می‌کند که شهرداری قم در راستای انجام مسئولیت‌های اجتماعی می‌تواند در اجرای این طرح آموزشی مشارکت کند.
معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش قم تصریح کرد: می‌خواهیم شهرداری قم در بخش غربالگری دانش آموزان، مصاحبه تشخیصی و مداخله مختصر همکاران در کلاس، آموزش مهارت‌های ارتقای نماد و توانمندسازی در دو بخش عمومی و تخصصی با ما همکاری داشته باشد.
ملایی گفت: در برنامه‌های ارتقا نماد در راستای مراقبت اجتماعی در برابر رفتارهای پرخطر شهرداری قم می‌تواند هزینه برگزاری دوره‌های آموزشی در ۱۰۰ مدرسه را بر عهده بگیرد.
وی خاطرنشان کرد: در این دوره سرفصل‌های تخصصی برای دانش آموزان، اولیا و کارکنان مربوط به آموزش‌وپرورش طراحی شد و سرفصل‌ها نیز بر اساس اطلاعاتی که از هر مدرسه بر مبنای احتمال درگیری با هر یک از آسیب‌های اجتماعی اجرا می‌شود.
معاون مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی آموزش‌وپرورش قم در پایان گفت: هزینه آموزش در هر مدرسه عددی برابر ۴ و نیم میلیارد ریال است که شهرداری می‌تواند به آموزش‌وپرورش کمک کند.
انتهای پیام/