لزوم بسترسازی حضور مردم در میزبانی از زائران اربعین در قم
لزوم بسترسازی حضور مردم در میزبانی از زائران اربعین در قم
صابری از آمادگی مدیریت شهری در پذیرایی از زائران اربعین گفت: باید بستر لازم برای مشارکت گسترده مردم در پذیرایی و میزبانی از زائران فراهم شود و شهر قم به عنوان الگوی در زمینه تکریم زائرین باید به صورت ویژه این مهم را مورد توجه قرار دهد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین صابری نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم در حاشیه بازدید از موکب سیدالشهدا(ع) واقع در جاده اراک با اشاره به آغاز سفرهای زائران به شهر قم قبل و بعد از برگزاری راهپیمایی اربعین در کشور عراق اظهار داشت: میزبانی از زائرین اربعین حسینی یکی از افتخارات مردم شهید پرور قم بوده و قرارگاه های مردمی نیز، نمود این مهم می باشند.
وی ادامه داد: موکب سیدالشهدا ویژه اتباع در شهر مقدس قم از اول ماه صفر با استقرار در ابتدای جاده اراک جنب اداره کل اتباع استانداری قم به زائران اربعین حسینی خدمات پذیرایی و اسکان ارائه می‌دهد و یکی از مواکب مهم خدمت رسان به زائرین در مسیر کربلای معلی می باشد.


وی افزود: از همت این برادران در راه اندازی چندساله این موکب تقدیر و تشکر نموده و با توجه به حضور بیش از ۴۰۰ هزار زائر حسینی، امیدواریم میزابان شایسته ای برای این زاوران باشیم.
نایب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم تصریح کرد: مدیریت شهری در قم امسال در سه‌نقطه شهر قم، مرز مهران و مسیر نجف تا کربلا از زائران میزبانی می‌کند، همچنین برگزاری مراسم پیاده‌روی جاماندگان اربعین در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) خود یک مراسم ملی بزرگ است که شهرداری تمام امکانات شهری را برای برگزاری ایمن این مراسم تدارک دیده است.
وی در پایان یادآور شد: شهر قم نیز مانند عراق باید بستر لازم برای مشارکت مردم در پذیرایی از زائران را فراهم کند تا این مراسم و مراسم نیمه شعبان با محوریت مردم و مدیریت آنها برگزار شود و شورا و شهرداری تنها ناظر و فراهم کنند بستر پذیرایی از این مراسم باشد.

انتهای پیام/