تشریح عدم به حد نصاب نرسیدن جلسه رسمی شورای شهر قم/با این ترک فعل باید پاسخگوی مردم باشیم
تشریح عدم به حد نصاب نرسیدن جلسه رسمی شورای شهر قم/با این ترک فعل باید پاسخگوی مردم باشیم
مسگری با اشاره به عدم حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه رسمی و علنی گفت: متاسفانه با عدم حضور اعضای شورا، مصوبات مهمی که امروز در دستور طرح و رسیدگی بود، بدون هيچ اقدامی بلاتكليف باقی ماند و این مهم حقی از مردم شریف قم است که باید استیفا شود.

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، محمود مسگری سخنگوی شورای اسلامی شهر مقدس قم در حاشیه یکصدوسی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر مقدس قم در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به عدم حضور تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر در جلسه رسمی و علنی اظهار داشت: متاسفانه با عدم حضور اعضای شورا مصوبات مهمی که امروز در دستور طرح و رسیدگی بود، بدون هیچ اقدامی بلاتکلیف باقی ماند و این مهم حقی از مردم شریف قم است که باید استیفا شود.
وی ادامه داد: امروز برخی از اعضا با اطلاع از برگزاری جلسه رسمی و به دلایل مختلف و بدون اطلاع رسمی در جلسه حضور پیدا نکرده و آقایان اخوان و سبحانی نیز که در ساختمان شورا حضور داشتند درجلسه حضور پیدا نکردند، غیبت امروز و ترک فعلی که انجام شده است، غیر موجه بوده و قطعا از مراجع ذی صلاح مورد پیگیری و رسیدگی قرار خواهد گرفت.
مسگری با بیان اینکه حامیان شهردار با این دست اقدامات نمی‌توانند مانع نظارت شورا بر عملکرد شهرداری و مطالبه‌گری هیات رئیسه شوند، خاطرنشان کرد: مهمترین دلیل مخالفت تعدادی از اعضای شورای اسلامی شهر با شهردار قم، تخلفات متعدد ایشان و عملکرد وی است، که این مهم ضربه بزرگی به شهر زده و هزینه‌های جبران ناپذیری را به شهروندان تحمیل کرده است.
سخنگوی شورای اسلامی شهر قم ادامه داد: بی‌اعتنایی به مصوبات قانونی شورا و فرار از پاسخگویی به نمایندگان مردم از دیگر تخلفات شهردار است و بیش از یک میلیون شهروندی که سالانه صدها میلیارد تومان عوارض به شهرداری پرداخت می‌کنند، حق دارند بدانند در مدیریت شهری قم چه می‌گذرد.
وی با اشاره به اهمیت موضوع و ضرورت عمل به مر قانون، گفت: اگرچه بخشی از حامیان آقای شهردار، پنهان شدن در سایه جنگ درونی و اختلافات شخصی اعضای شورای شهر را یک رویکرد مناسب و فضایی آرام برای ادامه کار شهردار می دانند؛ اما ممکن است با افشا شدن زاویای برخی تخلفات، این خط سیر نیز به انتها برسد.
مسگری ادامه داد: عملکرد بسیاری از افرادی که امروز شانیت شورا را به زیر سوال برده اند برای همگان آشکار است و اگر لازم باشد، مواردی از رفتارهای کودکانه آنان را افشا خواهم کرد، اما سوال اینجاست، هزینه این گونه رفتارها را چه کسی جز مردم در این حال که کشور در حال جنگ ترکیبی است می دهند؟ مردم شریف قم مطمن باشند تا استیفای حقوق آنان از هیچ تهمت و افترایی، بیم نداریم و امید آن دارم که برای یکبارهم که شده است، صادقانه در گفتگوی که مردم حاکم آن باشند، پاسخگوی افکار عمومی باشند.
وی افزود: در اعتراض های قبلی برخی بزرگان شهر از جمله آقای حاج علی آقا محمدی در بیانیه شورای به اصطلاح اصولگرایان، آبستراکسیون اعضا به عنوان روز سیاه شورا مورد خطابه قرار گرفت و در جلسات مختلف، آنرا ناشی از عدم بصیرت و عقلانیت گروهی که در اقلیت بود می شمردند، امروز که آن گروه با همه حجمه ها و تهمت ها، زمام امور را دست گرفته است، آیا همچنان این بزرگان این موارد را به دوستان و یاران نزدیک خود نیز نسبت می دهند؟
مسگری ادامه داد: رفتارها دوگانه و کودکانه امروز ناشی از ترک فعل های است که اگر جلوی آن گرفته می شد و تریبونی برای بیان انتقادات بود، شاید این گونه رفتارهای لجبازانه را شاهد نبودیم، در آخر این مهم را یادآوری می کنم که اگر برای حقوق همکاران خود ارزشی قائل نمی باشیم، حداقل برای آن قسم قرآنی که برای استیفای حقوق مردم خورده ایم، در پیشگاه خدا احترام قائل باشیم.