صدور پروانه ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی پروژه ۵۶۰ هکتاری قم
صدور پروانه ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی پروژه ۵۶۰ هکتاری قم
زنجیرانی از صدور پروانه ۹۰ درصد از واحدهای مسکونی در پروژه ۵۶۰ هکتاری در قم خبر داد و گفت: تعاملات بین اداره کل راه و شهرسازی با مدیریت شهری عامل اجرای پروژه‌های چند دهه ساله در شهر قم شده است و امیدواریم این مهم بیش از پیش مورد توجه باشد.

به گزارش روابط‌عمومی شورای اسلامی شهر مقدس قم، دکتر حسین زنجیرانی با حضور در صد و سی و ششمین جلسه رسمی و علنی شورای اسلامی شهر قم گزارشی از اقدامات اداره کل راه و شهرسازی در اجرای پروژه‌ها ارائه داد و اظهار داشت: با تعامل و همکاری مدیریت شهری با این اداره کل پروژه‌های بزرگی در شهر قم به سرانجام رسیده است.

وی تخصیص اراضی ۴۸ هکتاری به مدیریت شهری برای اجرای پروژه‌های هسته مرکزی شهر را موردتوجه قرارداد و بیان کرد: ۱۰ پروژه مهم هسته مرکزی شهر با تخصیص ۴۸ هکتاری تعریف شد که اتمام پروژه عمار یاسر، چهل اختران، تملک قبرستان نو بخشی از آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم ادامه داد: ۴۸ هکتاری در یک سال گذشته بیش از ۵۰ درصد آن هزینه شده و این یکی از مهم‌ترین دستاوردهای رئیس‌جمهور فقید برای شهر قم بوده است.

وی به الحاق ۳۲ هکتاری نیز اشاره کرد و گفت: انتقال سند این دو اراضی بسیار پیچیده بوده که با پیگیری‌ها انجام شده و مساعد دولت سیزدهم این مهم اتفاق افتاده و اسناد تفکیکی آن نیز تا چند هفته دیگر کسب می‌شود.

زنجیرانی به اتصال عمار یاسر به بزرگراه امیرکبیر نیز اشاره کرد و گفت: اقدامات لازم انجام شده و مالکان این مسیر آماده توافق هستند و تنها ۸۰۰ متر این مسیر باقی‌مانده و در صورت اتمام کار این مسیر از سمت تهران نیز به بزرگراه امیرکبیر متصل می‌شود.

وی به تکمیل زیرساخت‌های پردیسان اشاره و بیان کرد: تکمیل بلوار امام صادق (ع) و بلوار مکیان دنبال شده و بلوار مکیان ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قم به اتصال بلوار امام صادق (ع) به بلوار مرجعیت نیز اشاره و تصریح کرد: اتصال این مسیر منوط به رفع نقاط حادثه‌خیز است تا شورای ترافیک کشور اجازه اجرای آن را صادر کند و امیدواریم به‌زودی رقم خورده و تا امروز ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی اختصاص ۱۰ درصد سهم اراضی پردیسان را نیز مطرح کرد و گفت: این پرونده با ۵۰ کارشناس دادگستری در حال پیگیری بوده و بعد از ۱۵ سال به نتیجه رسیده و به سازمان املاک تحویل داده شده است.

زنجیرانی در پایان گفت: ۹۰ درصد پروانه‌های ۵۶۰ هکتاری نیز صادر شده و پیش‌نویس ۱۰ درصد دیگر آن نیز تهیه شده و تفکیک اراضی آن مشخص شده و برخی واحدها در ۵۶۰ مهرماه تحویل داده می‌شود و دنبال پایان کار آن هستیم.

انتهای پیام/